Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ολλανδοί τουρίστες επιλέγουν τα περισσότερα βιώσιμα ταξίδια, σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι αυτοί που συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο την επιρροή τους στον προορισμό -σε σχέση με τον κοινωνικό και οικολογικό αντίκτυπο- σύμφωνα με έρευνα της Booking.com σε 32.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες.

  • Το 40% αναγνωρίζει πλέον τον αντίκτυπο του τουρισμού στις τοπικές κοινωνίες, εκτός από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
  • Το 42% θέλει να φύγει από τους προορισμούς που επισκέφθηκε αφήνοντας τους καλύτερα από ό,τι τους βρήκε.

Τουρισμός και πιέσεις σε τοπική κοινωνία

  • Αν και το 61% των Ολλανδών ταξιδιωτών πιστεύει ότι ο τουρισμός στο περιβάλλον διαβίωσης τους είναι ισορροπημένος, υπάρχουν επίσης προβλήματα συμφόρησης.
  • Αναφέρουν μεταξύ άλλων, κυκλοφοριακό χάος (19%), σκουπίδια (23%), συνωστισμό (23%) και αύξηση κόστους ζωής (15%).

Παρά αυτές τις ανησυχίες, μόνο ένα μικρό ποσοστό ταξιδιωτών από την Ολλανδία (12%) πιστεύει ότι ο περιορισμός του αριθμού των τουριστών στον προορισμό τους είναι η λύση.
Αντίθετα, ζητούν επενδύσεις σε τοπικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των καλύτερων δημόσιων συγκοινωνιών (21%), της διαχείρισης απορριμμάτων (21%) και της διατήρησης του περιβάλλοντος (15%).

Ταυτόχρονα, οι μισοί Ολλανδοί ταξιδιώτες πιστεύουν ότι οι τουρίστες στην χώρα τους συχνά ή πάντα σέβονται τα τοπικά έθιμα (50%) και υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις (51%).

Αυτό ευθυγραμμίζεται με τη δική τους ταξιδιωτική συμπεριφορά. Το 62% θέλει οι δαπάνες του να ωφελούν την τοπική κοινότητα και το 64% αναζητά ενεργά αυθεντικές εμπειρίες που αντικατοπτρίζουν τον τοπικό πολιτισμό.
Έτσι δημιουργείται η εικόνα του σύγχρονου ταξιδιώτη, με ανοιχτό μυαλό και ενδιαφέρον για τον τόπο που επισκέπτεται.

Κανόνας, τα περισσότερα βιώσιμα ταξίδια

  • Φέτος, για το 65% των Ολλανδών τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά.
  • Το 81% δηλώνει ότι ταξιδεύει πιο βιώσιμα.
  • Σαφείς αλλαγές είναι επίσης ορατές στη συμπεριφορά. Το 2020, μόνο το 24% απενεργοποίησε τον κλιματισμό ή τη θέρμανση όταν ήταν μακριά από το κατάλυμα του. Το 2023 αυτό ήταν ήδη 62%.

Είναι εντυπωσιακό ότι όλο και περισσότεροι Ολλανδοί ταξιδιώτες δίνουν προσοχή στον αντίκτυπο της συμπεριφοράς τους στις τοπικές κοινωνίες.

  • Περισσότερο από το ένα τέταρτο ζητά ενεργά συμβουλές σχετικά με τις λιγότερο πολυάσχολες περιόδους ταξιδιού (27%).
  • Παρόμοιο ποσοστό επιλέγει εναλλακτικούς προορισμούς για να αποφύγει τον μαζικό τουρισμό (25%).

Οι ολλανδικές πόλεις παίρνουν το προβάδισμα

Η ίδια η Ολλανδία έχει παραδείγματα προορισμών όπου πιο βιώσιμα ταξίδια και πολιτισμός πάνε χέρι-χέρι.

Η Χάγη, είναι στη 2η θέση στους 10 κορυφαίους προορισμούς της Booking.com για πιο βιώσιμα ταξίδια το 2025.
Η πόλη διακρίθηκε από τους ταξιδιώτες για τη δέσμευση της σε φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες και το σεβασμό των τοπικών παραδόσεων.
Από περιηγήσεις με ποδήλατο σε ιστορικές γειτονιές μέχρι εστιατόρια με τοπικά προϊόντα, η Χάγη προσφέρει στους ταξιδιώτες αυθεντικές εμπειρίες με έμφαση στη βιωσιμότητα και τον πολιτισμό.