Τι γίνεται με το Branding της χώρας; Θα το κάνει το υπουργείο Τουρισμού, θα το κάνει το υπουργείο Εξωτερικών, θα το κάνει η google, θα το κάνει ο ΣΕΤΕ; Μπερδεμένα πράγματα.
Του Κώστα Χαλκιαδάκη
Ο γρίφος άρχισε να γίνεται ακόμα πιο σφιχτός…όταν ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου προχώρησε στη σύσταση ομάδας εργασίας που θα υποβάλει προτάσεις για τη δημιουργία του branding της χώρας.
Τη στιγμή που ο ΕΟΤ δίνει τη δική του μάχη επιβίωσης… και αναβίωσης της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό…αλλά και οι ιδιώτες μέσω του ΣΕΤΕ είναι σε τροχιά υλοποίησης νέου Branding της χώρας, μέσω της Marketing Greece, το προηγούμενο διάστημα δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως η απόφαση για τη συγκρότηση ομάδας που θα είναι αρμόδια “για τη μελέτη και την υποβολή προτάσεων σχετικά με τη δημιουργία του εθνικού brand το οποίο θα χαρακτηρίζει κάθε επιχειρηματική, τουριστική, επενδυτική και εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας”, όπως τονίζεται. Η ομάδα ανακοινώθηκε ότι θα στελεχώνεται από εννέα άτομα εκ των οποίων το ένα είναι ο διευθυντής του Creative Lab της Google κ. Στιβ Βρανάκης και το άλλο είναι η Θεοδώρα Μάντζαρη, πρώην υπεύθυνη της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004».
Σίγουρα όποια κίνηση αφορά την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό κρίνεται με θετικό πρόσημο, καθώς εκεί είναι που πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα αν θέλει να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων. Ωστόσο εύλογη είναι η απορία αν αυτή η πανσπερμία προθέσεων για το Rebranding της χώρας είναι σε θετική κατεύθυνση. Τι θα κάνει δηλαδή ο ΕΟΤ, τι θα κάνει η Markeing Greece, τι θα γίνει με τα αποτελέσμα της επιτροπής που μόλις συστάθηκε, πού θα δοθούν αυτά, ποιος θα πάρει τη σκυτάλη μετά το πόρισμα της;
Πληθώρα ερωτημάτων που σίγουρα θα ξεκαθαριστούν (έτσι υποθέτουμε) με την δημοσιοποίηση του έργου της επιτροπής. Σε κάθε περίπτωση η μέχρι τώρα εικόνα των μελετών που έχουν υλοποιηθεί από μεγάλους του χώρου (Βλέπε Μπόρντας) είναι ακόμα σε συρτάρια και ποτέ μα ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΤ.