Eπισημαίνοντας την υποδειγματική επιτυχία της Διάσκεψης Υψηλού Επιπέδου της ICAO για τον COVID-19 (HLCC), ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της ICAO Salvatore Sciacchitano ενθάρρυνε τους ηγέτες της ευρωπαϊκής αεροπορίας να συνεχίσουν να επιδιώκουν την καινοτομία και τη συνεργασία ως μέσο για την αντιμετώπιση των αλληλένδετων προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής και της πανδημίας.

Παρουσίασε την έκκλησή του στις Βρυξέλλες, στην εκδήλωση ECAC-Eurocontrol για την Τεχνητή Νοημοσύνη στις 24 Νοεμβρίου και την επόμενη μέρα στην 56η Σύνοδο του Προσωρινού Συμβουλίου του Eurocontrol .

« Έχουμε δει εξαιρετικά επίπεδα συνεργασίας από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, κάτι που είναι πολύ ενθαρρυντικό », σημείωσε ο κ. Sciacchitano. “Το σενάριο μετά την πανδημία απαιτεί από όλους μας να σκεφτόμαστε διαφορετικά από το παρελθόν. Ενισχύει επίσης τη μακροχρόνια εκτίμησή μας στην παγκόσμια αεροπορία ότι η αλληλεγγύη και η περιφερειακή συνεργασία είναι απαραίτητες για την κοινή μας επιτυχία ».

Η Υπουργική Διακήρυξη του HLCC ανοίγει το δρόμο για την ανάκαμψη και την ανθεκτικότητα των αερομεταφορών. Αν και δεν είναι ένα νομικά δεσμευτικό έγγραφο, καταδεικνύει την αλληλεγγύη και την αποφασιστικότητα και μεταφέρει ένα ισχυρό πολιτικό «μήνυμα» στις διεθνείς κοινότητες και τις παγκόσμιες οικονομίες.

Μια σημαντική πτυχή της συναίνεσης σχετικά με την ανάκαμψη του παγκόσμιου αεροπορικού τομέα είναι η εστίαση στην καινοτομία. Για να το υποστηρίξει αυτό, ο ICAO ευθυγραμμίζει τις προσπάθειες και τις μεταρρυθμίσεις του οργανισμού με τις ανάγκες των κρατών και της βιομηχανίας κατά νου, αξιολογώντας εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται με την καινοτομία.

Είναι μια απάντηση στο γεγονός ότι ο τομέας των αερομεταφορών βρίσκεται στην αυγή μιας νέας εποχής καινοτομίας στον σχεδιασμό και τη λειτουργία των αεροσκαφών, αγγίζοντας την αεροπορική ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα με αλληλένδετους τρόπους.

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου επεσήμανε το παράδειγμα των αυτόνομων αεροσκαφών, τα οποία οραματίζονται να εκτελούν γρήγορες και αυθόρμητες τροχιές σε περιβάλλον με συμφόρηση και να απαιτούν την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) ως θεμελιώδη ραχοκοκαλιά για βασικές μελλοντικές δυνατότητες διαχείρισης εναέριου χώρου.

Ο κ. Sciacchitano τόνισε την επιτυχία του ευρωπαϊκού μοντέλου επεξεργασίας και υιοθέτησης μηχανισμών περιφερειακής συνεργασίας, οι οποίοι της επέτρεψαν να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες στις αεροπορικές μεταφορές τόσο σε τεχνικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο, σε όλους τους τομείς της αεροπορικής ασφάλειας, ασφάλειας και βιωσιμότητας και ως απάντηση στις αναδυόμενες κρίσεις.

Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα ήταν ένα περαιτέρω σημαντικό θέμα της υπεράσπισης του Προέδρου στις Βρυξέλλες, ιδίως στο πλαίσιο των προπαρασκευαστικών εργασιών της ICAO για έναν μακροπρόθεσμο φιλόδοξο στόχο. Αυτή η εργασία θα καταλήξει σε μια συνάντηση υψηλού επιπέδου που θα συγκληθεί από τις 20 έως τις 22 Ιουλίου 2022, με τα αποτελέσματα να εξεταστούν πρώτα από το Συμβούλιο ICAO και στη συνέχεια να υποβληθούν στην 41η Συνέλευση της ICAO .