Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) κερδίζουν πελάτες και μερίδιο αγοράς στη Γερμανία, αλλά δεν επωφελούνται όλοι οι μεγάλοι παίκτες από την ισχυρή στροφή σε περισσότερες διαδικτυακές ταξιδιωτικές κρατήσεις.

Όπως σε πολλές χώρες, οι καταναλωτές όλων των ηλικιών κάνουν κράτηση για ταξίδια -ολοένα και περισσότερο online- και στη Γερμανία.

Οι περισσότεροι (58%) ηλικίας 20-29 ετών, περίπου οι μισοί 40-49 ετών και σχεδόν το 40% των 60-69 ετών κάνουν πλέον διακοπές online, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα καταναλωτών Reiseanalyse. Στο μέλλον, οι διαδικτυακοί πελάτες θέλουν να κάνουν κράτηση για:

  • Περισσότερα καταλύματα (66%).
  • Σιδηροδρομικά εισιτήρια (61%).
  • Πτήσεις (57%).
  • Ενοικιάσεις αυτοκινήτων (53%).
  • Πακέτα διακοπών (53%).

Κέρδη μεριδίου αγοράς

Σύμφωνα με στοιχεία της Travel Data Analytics (TDA), οι όγκοι κρατήσεων OTA στο τέλος Σεπτεμβρίου 2022 ήταν 46% υψηλότεροι σε σχέση με το τουριστικό έτος 2018/19, ενώ οι πωλήσεις φυσικών ταξιδιωτικών πρακτορείων ήταν 31% χαμηλότερες.

Ομοίως, τα στοιχεία του ημερήσιου Midoco Travel Index δείχνουν ότι οι διαδικτυακές ταξιδιωτικές πωλήσεις ήταν σχεδόν 33% υψηλότερες πέρυσι (στις 5 Δεκεμβρίου) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018, ενώ τα παραδοσιακά πρακτορεία είχαν πτώση 15,7% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018.

Οι top παίκτες στην Γερμανική αγορά

Παρά την ισχυρή αυτή ανάπτυξη, ωστόσο, υπάρχουν και νικητές και χαμένοι μεταξύ των κορυφαίων OTA που εξυπηρετούν τη γερμανική αγορά εξερχόμενων ταξιδιών.

Το OTA με τις κορυφαίες πωλήσεις παραμένει η Booking.com, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κυριαρχίας του στις διαδικτυακές πωλήσεις καταλυμάτων.
Το μεγαλύτερο συνολικό OTA από τα έσοδα από πωλήσεις είναι το Check 24, ακολουθούμενο από την TUI που έχει αναπτυχθεί δυναμικά και ξεπέρασε την Invia.

Το νούμερο πέντε είναι το Holidaycheck, το οποίο έχει πέσει πίσω. Η Expedia δεν βρίσκεται πλέον στην κατάταξη των 5 κορυφαίων.

Επιθετικό μάρκετινγκ

Το Check24 επωφελείται από την προσφορά περισσότερων από 70 διαφορετικών τουριστικών πρακτόρων, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων ονομάτων όπως οι TUI, DER Touristik, FTI και Schauinsland-Reisen, καθώς και η δική της επιχείρηση Aurum Tours.

Η εταιρεία που προβάλλεται μαζικά στην τηλεόραση, στοχεύει να είναι ο ηγέτης στις τιμές και είναι επίσης σε θέση να διασταυρώνει προϊόντα από άλλες πύλες της, συμπεριλαμβανομένων κινητών τηλεφώνων, ενέργειας και ασφάλισης.

Από την πλευρά της, η TUI εμπορεύεται επίσης επιθετικά τις προσφορές της φέτος όχι μόνο μέσω της TUI.com, γεγονός που ευθύνεται για την ταχεία ανάπτυξη της εσωτερικής πύλης, αλλά και μέσω του Check24 και άλλων OTA.

Το νούμερο τέσσερα Invia αναπτύσσεται επίσης δυναμικά. Ο τσεχικός όμιλος πουλά προϊόντα των περισσότερων κορυφαίων tour operators, αλλά δεν λειτουργεί εσωτερικός ταξιδιωτικός πράκτορας στη γερμανική αγορά.

Αντίθετα, η Holidaycheck (θυγατρική του γερμανικού εκδότη Hubert Burda Media) υποχώρησε λόγω έλλειψης επενδύσεων στο μάρκετινγκ και την τεχνολογία καθώς προσπάθησε να μειώσει το κόστος κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με ειδικούς.
Περίπου 100 από τους πρώην 340 υπαλλήλους έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Γερμανίας Georg Ziegler τον περασμένο Σεπτέμβριο.