Οι δαπάνες για διακοπές στο εξωτερικό συνεχίζουν να υπερβαίνουν τη ζήτηση για διακοπές εσωτερικού, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Barclays.

Παρά το γεγονός ότι οι Βρετανοί καταναλωτές συνέχισαν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια στο εξωτερικό, η αύξηση των δαπανών στα ταξιδιωτικά πρακτορεία παρέμεινε σχεδόν στατική στο 0,1% τον Ιούνιο, αν και η αύξηση των συναλλαγών έφτασε το 3,4%.

Ωστόσο, η δαπάνη καταναλωτικών καρτών στις αεροπορικές εταιρείες αυξήθηκε κατά 33,5%, σημαντικά μεγαλύτερη από την αύξηση των δαπανών σε ξενοδοχεία, θέρετρα και καταλύματα εξωτερικού και εσωτερικού, η οποία αυξήθηκε κατά 5,4% τον προηγούμενο μήνα.

Οι συνολικές δαπάνες καταναλωτικών καρτών αυξήθηκαν κατά 5,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο – λιγότερο από τον τελευταίο ρυθμό πληθωρισμού CPIH του 7,9%, αλλά αισθητά υψηλότερο από τον Μάιο (3,6%), σύμφωνα με την Barclays.

Αυτό συνέβη καθώς περισσότερα από τα δύο τρίτα (67%) των αγοραστών αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος στα εβδομαδιαία ψώνια, με σχεδόν το ένα τρίτο (32%) να ψωνίζει σε πολλά σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούν μια σειρά από προσφορές.

Οι αγορές στα εκπτωτικά καταστήματα αυξήθηκαν κατά 8,8% – η μεγαλύτερη αύξηση από τον Απρίλιο του 2021 – σε ένα περαιτέρω σημάδι ότι οι άνθρωποι αναζητούν την σχέση ποιότητας-τιμής όπου είναι δυνατόν.

Εν τω μεταξύ, έρευνα του ιστότοπου καταλυμάτων Trivago διαπίστωσε ότι το 28% των Βρετανών θεωρούν τις διακοπές ως κάτι απαραίτητο και όχι ως πολυτέλεια.

Η δημοσκόπηση σε 2.000 άτομα αποκάλυψε επίσης ότι σχεδόν οι μισοί (48%) θα σταματούσαν να αγοράζουν καινούργια ρούχα, ενώ το 37% και το 31% θα εγκατέλειπαν τα φαγητά και τον καφέ αντίστοιχα για ένα χρόνο για να αντέξουν οικονομικά να πάνε διακοπές.