Το 1ο τρίμηνο του 2023 συνεχίστηκε η θετική δυναμική του β’ εξαμήνου του 2022 τόσο στα επαγγελματικά όσο και στα ταξίδια αναψυχής, με τη ζήτηση σε όλο τον κόσμο να προβλέπεται να είναι στο 85,5% των επιπέδων του 2019 φέτος, σύμφωνα με την τελευταία Έκθεση Global Trends της FCM Consulting.

Η ζήτηση εταιρικών ταξιδιών για το 1ο τρίμηνο του 2023 παρέμεινε ισχυρή παρά τις μικτές οικονομικές συνθήκες, με την εξασφάλιση επιλογών και τις κρατήσεις χαμηλότερων τιμών ωθώντας τους εταιρικούς ταξιδιώτες να κάνουν online κρατήσεις από νωρίς.

Η έκθεση έδειξε επίσης ότι οι προσωπικές συναντήσεις ήταν ο κύριος λόγος για εταιρικά ταξίδια.

Από την πλευρά των καταλυμάτων, η παγκόσμια πληρότητα ξενοδοχείων για το τρίμηνο ήταν 60,46% μόλις τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τα επίπεδα πληρότητας του 2019.

Επιστροφή στα αεροπορικά ταξίδια

Μετά το 2022, ένα έτος γεμάτο με σημαντικές ανισορροπίες προσφοράς και ζήτησης, τα αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να σταθεροποιηθούν φέτος, με πρόσθετη χωρητικότητα το 1ο εξάμηνο του 2023 και μετριασμούς των αεροπορικών ναύλων το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2,1% το 4ο τρίμηνο του 2022 και μειώθηκε κατά 6,8% το 1ο τρίμηνο του 2019.

Οι πρώτες προβλέψεις δείχνουν ότι η εναέρια χωρητικότητα που θα προσφερθεί το 2023 θα είναι μόλις 2,5% μικρότερη από τον όγκο του 2019.

Η περιοχή με την υψηλότερη αύξηση θέσεων το 1ο-2023 έναντι του τέταρτου τριμήνου του 2019 ήταν η Ασία με αύξηση 12,2% , με τις περισσότερες άλλες περιοχές να έχουν κατά μέσο όρο ανάπτυξη 2%.

Η εξαίρεση σε αυτό ήταν η Ευρώπη, η οποία σημείωσε πτώση 8,7% καθώς η περιοχή εξισορρόπησε τις αλλαγές στη ζήτηση – αλλά το καλοκαίρι του βόρειου ημισφαιρίου θα ωθήσει τη ζήτηση το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2023.

Προβλέπεται επιστροφή 94% των αεροπορικών θέσεων το 2023 έναντι του 2019

Η πρόβλεψη για όλες τις θέσεις που προσφέρονται από 20 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες για ένα πλήρες ημερολογιακό έτος αναφέρει επιστροφή 94% των θέσεων το 2023 έναντι του 2019. Η Singapore Airlines, η Qatar Airways και η Qantaat 97% καθώς εξομαλύνονται τα ταξίδια.

Αύξηση 23% στο κόστος ναύλων Business Class στην Ασία

Ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος των διεθνών ναύλων business class αυξήθηκε κατά 18% τους δύο πρώτους μήνες, η Ασία παρουσίασε αύξηση 23%. Οι μειωμένοι οικονομικοί ναύλοι αυξήθηκαν κατά 14% διεθνώς, ενώ η Ασία είχε αύξηση 15%.

Η Βομβάη προς το Λονδίνο σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση 14% στους μειωμένους ναύλους οικονομίας, ενώ οι ναύλοι business class από το Ντουμπάι στη Σαγκάη αυξήθηκαν κατά 47%.

Τιμές δωματίων

Το πρώτο τρίμηνο του 2023 και οι έξι περιοχές ξεπέρασαν τις μέσες τιμές δωματίων για το 4ο-2022 κατά 4-26%, με τη Μέση Ανατολή να αυξάνεται κατά 22%, την Ευρώπη να αυξάνεται κατά 19%, τη Λατινική Αμερική να αυξάνεται κατά 12%, Αυστραλία/Νέα Ζηλανδία 12%, Βόρεια Αμερική άνοδος 4% και αύξηση 26% στις τιμές δωματίων στην Ασία.

Καθώς η Κίνα άνοιξε τα σύνορά της, η ανάκαμψη σε όλη την Ασία ήταν σημαντική με αύξηση 26%. Οι τιμές δωματίων στο Τόκιο ήταν κατά μέσο όρο 294 USD, στη Σιγκαπούρη στα 269 USD, στη Σεούλ 239 USD και στο Χονγκ Κονγκ στα 224 USD, καθιστώντας το Τόκιο την πιο ακριβή πόλη για διαμονή στην Ασία.

Στο μέτωπο των καταλυμάτων, υπάρχει επίσης μια αυξανόμενη ζήτηση για μια από τις πιο επιτυχημένες ταξιδιωτικές προσφορές τα τελευταία χρόνια – ξενοδοχεία με τρόπο ζωής – που επικεντρώνεται σε ταξιδιώτες που θέλουν να ζήσουν κάτι μοναδικό.

Τα ξενοδοχεία που διαθέτουν λόμπι για να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση, προσφέρουν πράσινες πρωτοβουλίες, διαθέτουν κομψή τεχνολογία και επιλογές ευεξίας είναι μερικά συστατικά που αναζητούν οι πελάτες.

«Παρά τις μικτές οικονομικές συνθήκες, η ζήτηση για εταιρικά ταξίδια παρέμεινε ισχυρή το 1ο τρίμηνο του 2023. Οι υψηλοί παγκόσμιοι ρυθμοί πληθωρισμού εξακολουθούν να ασκούν πίεση στο κόστος και το οικοσύστημα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας έχει αναθεωρήσει το λειτουργικό κόστος, έχει αλλάξει τις τιμές, έχει αναβαθμίσει την τεχνολογία για να αυξήσει την αποτελεσματικότητα για τη μείωση των υποκείμενων δαπανών και αφαίρεσε τη διαταραχή και τους κινδύνους», δήλωσε ο Bertrand Saillet, Διευθύνων Σύμβουλος της FCM Asia.

«Όχι μόνο οι προσωπικές συναντήσεις είναι ο κύριος λόγος για εταιρικά ταξίδια, αλλά και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες κάνουν κράτηση online, νωρίς, για να εξασφαλίσουν χαμηλότερες τιμές. Οι τάσεις εγχώριων κρατήσεων για το 1ο τρίμηνο του 2023 έναντι του 1ου τριμήνου του 2022 σημείωσαν επίσης αύξηση 27% στην ηλεκτρονική υιοθέτηση», πρόσθεσε ο Saillet.