Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι άνθρωποι έχουν αρχίσει ευρέως να βλέπουν τα ταξίδια ως μέσο αυτοφροντίδας σε μια εποχή κατά την οποία οι διαρκώς μεταβαλλόμενοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί σε όλο τον κόσμο έχουν καταστήσει δύσκολη την επίτευξη τους.

Η μαζική ακύρωση ταξιδιωτικών σχεδίων λόγω COVID-19 το 2020 (ακολουθούμενη από περαιτέρω κύματα μόλυνσης που προέκυψαν από παραλλαγές το 2021) επέτρεψε σε πολλούς επίδοξους ταξιδιώτες να συγκεντρώσουν επιπλέον χρήματα.

Στερούμενοι τη δυνατότητα να ταξιδέψουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο την ευκαιρία να κάνουν διακοπές.

Αντί να αναζητούν τη φθηνότερη επιλογή, οι ταξιδιώτες -ειδικά εκείνοι που ταξιδεύουν για προσωπική υγεία και επιδιώκοντας την εσωτερική θεραπεία μετά την πανδημία- είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για να αποκτήσουν τις εμπειρίες που πραγματικά λαχταρούν. Είναι ένα φαινόμενο που ο ιστότοπος TheTravel έχει ονομάσει «Splurge-cation».

Ταξιδιώτες με «χοντρά» πορτοφόλια

Οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία και την ψυχική υγεία με το χρόνο, τα χρήματα και τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Σύμφωνα με την έκθεση του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ευεξίας (GWI) το 2021 «οι ταξιδιώτες ευεξίας είναι συνήθως πιο εύποροι, μορφωμένοι και πολυταξιδεμένοι.
Είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε ταξιδιωτικές εμπειρίες, υπηρεσίες και ανέσεις που υποστηρίζουν την υγεία και την ευημερία τους».

Αυτό υποστηρίζεται και από την έκθεση Amex Trendex του 2021, που διαπίστωσε ότι το:

  • 76% «θα ξοδέψει περισσότερα σε ταξίδια για να βελτιώσει την ευημερία του».
  • 55% «είναι πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον για δραστηριότητες ευεξίας στις μελλοντικές διακοπές του».

Εκτιμώντας τη θεραπευτική δύναμη της φύσης στην εξισορρόπηση του μυαλού, του σώματος και του πνεύματος, οι ταξιδιώτες το 2022 θα ενσωματώνουν υπαίθριες δραστηριότητες στις αποδράσεις τους. Όπως από παρατήρηση πουλιών, κολύμβηση σε ποτάμια, παρατήρηση αστεριών, κάμπινγκ ή glamping, θαλάσσια σπορ, ψάρεμα, ποδηλασία, πεζοπορία ή περιηγήσεις στη φύση.