Ο αριθμός των παραθεριστών που σκοπεύουν να ταξιδέψουν περισσότερο φέτος έχει αυξηθεί, σύμφωνα με έρευνα πελατών εξειδικευμένων ταξιδιωτικών εταιρειών.
Η έκθεση Aito Travel Insights 2025, από την εταιρεία δεδομένων πελατών και πληροφοριών Spike, εξέτασε σχεδόν 14.000 απαντήσεις από πελάτες 37 εταιρειών – ταξιδιωτικούς πράκτορες, ταξιδιωτικά γραφεία και συνεργάτες τουριστικών επιτροπών του Ηνωμένου Βσιλείου.
Όταν ρωτήθηκε για τα ταξίδια το 2025, το 27,5% είπε ότι θα έκανε περισσότερες διακοπές ενώ το 60,7% είπε ότι θα έκανε τον ίδιο αριθμό διακοπών φέτος και το 11,8% είπε ότι θα έκανε λιγότερες διακοπές. Ο αριθμός που σχεδιάζει να κάνει περισσότερες διακοπές το 2025 από ό,τι το 2024 αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση 15,7%. Αυτός ο αριθμός επιτυγχάνεται αφαιρώντας τον αριθμό των ερωτηθέντων που θέλουν να ταξιδέψουν λιγότερο από τον αριθμό που θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο.
Τα θετικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 90% των καταναλωτών θα ταξιδέψει τόσο ή περισσότερο από ό,τι πέρυσι.
Περισσότερο από το 40% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν περιέγραψαν τον εαυτό τους ως «ευκατάστατο» ή «πολύ ευκατάστατο» και η πλειοψηφία, το 83%, δεν πιστεύει ότι η οικονομική τους κατάσταση θα αλλάξει το 2025.
Όσον αφορά τις δαπάνες, περισσότερο από το 61% των ερωτηθέντων στην έρευνα Aito δήλωσαν ότι ξόδεψαν πάνω από 2.500 £ ανά άτομο για διακοπές, σε σύγκριση με 56% πέρυσι. Η πλειοψηφία, το 80%, δήλωσε ότι ήταν διατεθειμένη να πληρώσει περισσότερα για μια καλύτερη εμπειρία σε σύγκριση με το 78% το 2024.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ήταν ηλικίας άνω των 50 ετών, με 33,8% μεταξύ 70 και 79 και 37,5% μεταξύ 60 και 69. Όσοι ήταν πιο αισιόδοξοι για τα οικονομικά τους ήταν ηλικίας από 50 έως 69 ετών.
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί
Όσον αφορά τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας για μεγάλες αποστάσεις ακολουθούμενες από τη Νοτιοανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και της Ιαπωνίας, και η ινδική υποήπειρος, συμπεριλαμβανομένης της Σρι Λάνκα και των Μαλδίβων.
Για κοντινές αποστάσεις, η Ισπανία (συμπεριλαμβανομένων των Καναρίων Νήσων και των Βαλεαρίδων) ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους πελάτες του Aito, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Γαλλία.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Aito, Martyn Sumners, δήλωσε: «Ελπίζουμε τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας να παρέχουν στα μέλη μας κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για τη συνολική βάση πελατών εξειδικευμένων ταξιδιών και τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων των πελατών».