Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά από διακοπές και ιδιωτικά ταξίδια, η διεθνής αγορά επαγγελματικών ταξιδιών στη Γερμανία  πλησιάζει σιγά σιγά το προ κρίσης επίπεδο του 2019.

Ωστόσο, η στάθμιση των επιμέρους τμημάτων της αγοράς αλλάζει, σύμφωαν με μελέτες από το Γερμανικό Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού (GNTB)  και το Γερμανικό Γραφείο Συνεδρίων (GCB).

Το τμήμα MICE ανακάμπτει ταχύτερα από τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια και κερδίζει μερίδιο αγοράς.
Ταυτόχρονα, οι κοινωνικές τάσεις, όπως το ζήτημα της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και οι δυναμικές αλλαγές στον κόσμο της εργασίας, διαμορφώνουν τη ζήτηση.

Ο συνδυασμός μεταξύ επαγγελματικών και ιδιωτικών ταξιδιών αυξάνεται σε ζήτηση. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις για τους παρόχους τουριστικών υπηρεσιών.

Έχουν παρατηρηθεί νέες τάσεις, π.χ. “εργασία από οπουδήποτε” ή συλλογική υποστήριξη εργασίας για ευχάριστα ταξίδια, συνδυασμός επαγγελματικών ταξιδιών με ιδιωτικές διαμονές/διακοπές.

Οι απαντήσεις της τουριστικής βιομηχανίας σε αυτές τις προκλήσεις μπορούν να συμβάλουν σε μεγαλύτερη βιωσιμότητα.

Ακόμη και μετά την πανδημία, η Γερμανία συνεχίζει να διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος προορισμός επαγγελματικών ταξιδιών παγκοσμίως.

  • Από τα 117 εκατομμύρια επαγγελματικά ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν σε όλο τον κόσμο το 2023, τα 13,5 εκατομμύρια ήταν στη Γερμανία, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12%.
  • Το 2023, πάνω από το ένα τρίτο όλων των ξένων επιχειρηματιών άδραξαν την ευκαιρία να συνδυάσουν το επαγγελματικό τους ταξίδι στη Γερμανία με μια προσωπική διαμονή ή διακοπές.

Αυτό τοποθετεί τη Γερμανία ως τον κορυφαίο προορισμό αναψυχής στην Ευρώπη για το 2023 και τον τρίτο παγκοσμίως (μετά τις ΗΠΑ και το Μεξικό και μπροστά από τη Γαλλία και την Ισπανία).

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Stay Longer, το GNTB προωθεί στρατηγικά την παράταση της διάρκειας παραμονής των ξένων επισκεπτών στη Γερμανία για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος ανά ημέρα ταξιδιού.

Περίπου το ένα τέταρτο των ταξιδιών στη Γερμανία που περιλαμβάνουν συνδυασμό επαγγελματικών και αναψυχής, γνωστά ως bleisure, είναι παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια. Αντίθετα, τα υπόλοιπα τρία τέταρτα εμπίπτουν στο τμήμα MICE.

  • Από το 43% των ταξιδιωτών bleisure το 31% είναι για συναντήσεις ή συνέδρια.
  • Το 41% επισκεπτών σε εμπορικές εκθέσεις ή εκθέσεις επωφελούνται από το συνδυασμό του επαγγελματικού τους ταξιδιού στη Γερμανία με διακοπές ή ιδιωτική διαμονή.

Αυτό παρουσιάζει ευκαιρίες για πρόσθετες επιχειρήσεις προωθώντας ενεργά τις προσφορές MICE που περιλαμβάνουν ένα ιδιωτικό ταξιδιωτικό στοιχείο.

Τα ταξίδια αναψυχής μπορούν να παρατείνουν σημαντικά τη διάρκεια της διαμονής και να μειώσουν το ανάλογο αποτύπωμα CO2 ανά ημέρα ταξιδιού.

  • Κατά μέσο όρο, οι επαγγελματίες ταξιδιώτες  μένουν στη Γερμανία για 6,7 νύχτες.
  • Στην κατηγορία bleisure, ο αριθμός αυτός αυξάνεται σε 8,8 διανυκτερεύσεις.
  • Περισσότερα από τα δύο τρίτα των ταξιδιών στο bleisure διαρκούν τουλάχιστον τέσσερις νύχτες.

Η μέση δαπάνη 1.767 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι στη Γερμανία ξεπερνά αυτή των αμιγώς επαγγελματικών ταξιδιών, που ανέρχεται στα 1.432 ευρώ.
Αυτά τα δεδομένα υπογραμμίζουν τις δυνατότητες του τμήματος MICE για αυξημένα έσοδα και επιχειρηματική ανάπτυξη.