Σύνταξη: tourismtoday.gr

Θετική είναι η τάση των χειμερινών διακοπών της ιταλικής τουριστικής βιομηχανίας, σύμφωνα με το παρατηρητήριο Astoi Confindustria Viaggi.

Ο οργανωμένος τουρισμός στην Ιταλία ανακτά μερίδιο και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ταξιδιωτών, οι οποίοι είναι πιο προσεκτικοί στην προστασία.
Ζητούν μεγαλύτερη βοήθεια στις φάσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι και ορίζουν ως προτεριαότητα την επικουρική ασφάλιση.

Το 2022 οι ξένοι ταξιδιώτες στην Ιταλία πρακτικά διπλασιάστηκαν (+94%) με αποφασιστική ανάκαμψη στον ιταλικό τουρισμό, ακόμα κι αν οι αφίξεις παραμένουν 26% χαμηλότερες από το 2019, έτος πριν από την πανδημία.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ιταλίας κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους κατά το οποίο έφτασαν 55,98 εκατομμύρια ταξιδιώτες από το εξωτερικό.

Οι κρατήσεις σε οργανωμένα ταξίδια για αναχωρήσεις Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων πλησίασαν τα νούμερα του 2019 στο -4% του παγκόσμιου τζίρου έναντι μείωσης επιβατών κατά 12%.
Η απόκλιση μεταξύ τζίρου και επιβατών θα πρέπει να διαβαστεί στο πλαίσιο του πληθωρισμού που επηρεάζει όλους τους παράγοντες παραγωγής και συνεπώς και τον τουρισμό.

Η στάση προς το τέλος του χειμώνα είναι διαφορετική. Οι Ιταλοί είναι πιο επιφυλακτικοί και περιμένουν πριν επιβεβαιώσουν τις κρατήσεις.

Η αγοραστική δύναμη είναι μεταβλητή και υπάρχει σαφής πόλωση. Το υψηλό εύρος δαπανών δεν επηρεάζεται από τον πληθωρισμό, ο οποίος, αντίθετα, τιμωρεί κυρίως το μεσαίο φάσμα, παρακινώντας τους καταναλωτές να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους.

  • Η ζήτηση από ταξιδιώτες είναι πιο σταθμισμένη. Προτιμούν μικρότερες διακοπές (μέσος όρος 8 ημέρες), λιγότερο ακριβές ξενοδοχειακές υπηρεσίες και μεσαίου βεληνεκούς προορισμούς σε σχέση με τους μακρινούς.
  • Οι μέσες δαπάνες ανά άτομο για τις διακοπές του τέλους του έτους είναι πάνω από 1.800 ευρώ λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή συχνότητα πτήσεων μεγάλων αποστάσεων και το βάρος των αναχωρήσεων στην υψηλή περίοδο.

«Επιβεβαιώνουμε ότι η επιθυμία για ταξίδια είναι ακόμα πολύ έντονη, κάτι που είναι καλά νέα για τον ιταλικό τουρισμό, σχολιάζει ο Pier Ezhaya, πρόεδρος της Astoi Confindustria Viaggi.

Για τον υπόλοιπο χειμώνα, οι κρατήσεις φαίνεται να είναι πιο αργές, αλλά καθώς η σεζόν είναι ακόμη σε εξέλιξη, ο αριθμός των πελατών είναι πιθανό να είναι πολύ κοντά στον προ πανδημίας.

Ο πληθωρισμός και οι υψηλές τιμές δεν απομακρύνουν τους ταξιδιώτες, αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, οδηγούν σε αλλαγή σε ορισμένες ταξιδιωτικές συμπεριφορές.

Η επίδραση στο βραχίονα υψηλών δαπανών είναι ελάχιστη, ενώ επηρεάζει το μεσαίο βραχίονα και τις οικογένειες, καθιστώντας το πιο συνετό.

Οι πελάτες προτιμούν τις Μαλδίβες και την Αίγυπτο ως προορισμούς, με την επιστροφή πολιτιστικών ταξιδιών, όπως κρουαζιέρες στο Νείλο και την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και τις ΗΠΑ, την Ανατολική Αφρική και την Ταϊλάνδη. Είμαστε αισιόδοξοι για τη νέα σεζόν».

Οι πιο περιζήτητοι μακρινοί προορισμοί για τους Ιταλούς

Οι πιο περιζήτητοι μακρινοί προορισμοί για τους Ιταλούς είναι οι Μαλδίβες, οι ΗΠΑ (ειδικά η Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι) και η Ταϊλάνδη.

Στην Καραϊβική, η προτίμηση πηγαίνει στη Δομινικανή Δημοκρατία και στην Ανατολική Αφρική στην Κένυα και τη Ζανζιβάρη.
Από την άλλη, η Λατινική Αμερική, η Κούβα, το Μεξικό και η Αυστραλία είναι σε πτώση.

Η Καραϊβική παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας τη χειμερινή περίοδο και υπάρχει μια σημαντική αναπτυξιακή τάση προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Μεσόγειος, το 2023.

Σε εθνικό επίπεδο, τα ορεινά θέρετρα είναι πολύ δημοφιλή στους εγχώριους ταξιδιώτες. Και εδώ υπάρχει μια αλλαγή στη στάση των ταξιδιωτών.
Ενώ παλαιότερα το κυρίαρχο κίνητρο ήταν το σκι, σήμερα αναζητούνται και άλλες εμπειρίες που ολοκληρώνουν τις διακοπές του σκι, συμπεριλαμβανομένης της ευεξίας και της οινογαστρονομίας.