Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι κρατήσεις για επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν πιο αργά. Ο όγκος τους παραμένει σημαντικά κάτω από τα επίπεδα του 2019 περισσότερο από 16 μήνες μετά το τέλος των περιορισμών της πανδημίας στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι η Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA) προβλέπει «επιταχυνόμενη ανάκαμψη» στα εταιρικά ταξίδια αυτή την εβδομάδα.

Οι μεγάλοι αεροπορικοί όμιλοι British Airways και η μητρική Iberia International Airlines Group (IAG) και ο Όμιλος Lufthansa ανέφεραν χαμηλότερους από τους αναμενόμενους ρυθμούς ανάκαμψης στα εταιρικά ταξίδια τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο.

Και οι δύο επιβεβαιωμένες εταιρικές κρατήσεις παραμένουν 30%-40% κάτω από τα επίπεδα του 2019, ενώ οι μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ ανέφεραν ότι η ανάκαμψη των κρατήσεων για επαγγελματικά ταξίδια έχει μειωθεί από πέρυσι.

Ωστόσο, η GBTA χαιρέτισε την ανάκαμψη του κλάδου στο συνέδριό της στο Ντάλας αυτή την εβδομάδα με την τελευταία έκθεση Business Travel Index (BTI) Outlook που παράγει ετησίως με τη Visa να προβλέπει ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια θα ξεπεράσουν το προ πανδημίας επίπεδο των 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024 και θα αγγίξουν τα 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027.

Όπως υπογραμμίζει «ο κλάδος των επαγγελματικών ταξιδιών έχει ανακάμψει με πιο επιταχυνόμενο ρυθμό από ό,τι αναμενόταν πριν από ένα χρόνο. Τροφοδοτείται από τη συσσωρευμένη ζήτηση, τις ευνοϊκότερες παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες και τους κινδύνους ύφεσης που δεν έχουν ακόμη συμβεί».

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego, δήλωσε ότι οι εταιρικές κρατήσεις είχαν «υψωθεί» από τον Μάρτιο παρά το γεγονός ότι η IAG κατέγραψε κέρδη 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου εν μέσω «πολύ ισχυρής ζήτησης αναψυχής», σημειώνοντας πώς «η εταιρική κίνηση ανακάμπτει πιο αργά.
»Βλέπουμε μια συσχέτιση μεταξύ επαγγελματικών ταξιδιών και ατόμων που επιστρέφουν στο γραφείο, είπε. Οι ισπανικές αεροπορικές μας εταιρείες (Iberia και Vueling) βλέπουν ισχυρότερη ανάκαμψη από την British Airways ή την Aer Lingus.

Τα έσοδα από εταιρικά ταξίδια της British Airways παραμένουν «περίπου στο 69% αλλά οι όγκοι είναι 60%-61% των επιπέδων του 2019.
Τα έσοδα στην Iberia είναι «πλησιέστερα στο 95% και οι όγκοι στο 82%.

Συγκεκριμένα στην British Airways, δεν είδαμε καμία ανάκαμψη από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Οι όγκοι είναι υψηλοί».

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, σημείωσε παρόμοια τάση νωρίτερα αυτόν τον μήνα, παρά το γεγονός ότι χαιρέτισε «το καλύτερο οικονομικά δεύτερο τρίμηνο» στην ιστορία της Lufthansa.

Όπως ανέφερε «τα επαγγελματικά ταξίδια ανέκαμψαν στο 60% περίπου του αριθμού των επιβατών πριν από την κρίση».

Προέβλεψε αύξηση στο υπόλοιπο του έτους «καθοδηγούμενη από το μεγάλης κλίμακας επαναλειτουργία της Κίνας και της Ιαπωνίας».
Σημείωσε πώς «τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν ανακάμψει σε περισσότερο από 70% στις υπερατλαντικές διαδρομές, ξεπερνώντας τις μικρές αποστάσεις και τα εγχώρια γερμανικά εταιρικά ταξίδια. Η άποψή μας θα παραμείνει δομικά μικρότερη».

Η Lufthansa αναμένει ότι η εταιρική ζήτηση θα ανακάμψει μόνο στο 70% του επιπέδου του 2019 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η British Airways στοχεύει στο 68%.

Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ ανέφεραν ότι οι εταιρικές κρατήσεις σημείωσαν πτώση στο 75% περίπου των επιπέδων του 2019 από πέρυσι.

Ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Delta Air Lines για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ινδία, Matteo Curcio, δήλωσε πώς «η εταιρική αγορά εξακολουθεί να υστερεί στο 70%-75% της κίνησης του 2019».

Ο διευθύνων σύμβουλος της JetBlue, Robin Hayes, παραδέχτηκε αυτόν τον μήνα ότι «τα επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να μην επιστρέψουν».