Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) παίρνουν πίσω μέρος του μεριδίου αγοράς στις κρατήσεις που έχασαν από αλυσίδες ξενοδοχείων, τα χρόνια που προηγήθηκαν της πανδημίας.

Εταιρείες όπως η Expedia Group και η Priceline θυγατρική της Booking Holdings έχουν αυξήσει τις επενδύσεις μάρκετινγκ και τις βελτιώσεις προϊόντων. Στόχος τους είναι να πουλήσουν περισσότερες διανυκτερεύσεις.
Οι OTA βελτίωσαν τεχνικά τις πλατφόρμες κρατήσεων που ήταν συχνά πιο φιλικές προς το χρήστη από τους ιστότοπους ξενοδοχείων.

Τα κίνητρα για απευθείας κρατήσεις και τα προγράμματα αφοσίωσης, ωθούν τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση στους ιστότοπους των μεγάλων εμπορικών σημάτων ξενοδοχείων.
Καθώς όμως η ανάκαμψη του κλάδου από την πανδημία έχει προχωρήσει, οι κρατήσεις OTA ξεπέρασαν και πάλι τις απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών ερευνών Phocuswright, το μερίδιο κρατήσεων των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων μειώθηκε στο 49% πριν από την πανδημία, αλλά έκτοτε έχει ανακάμψει στο 52%. Το 2012, οι ΟΤΑ είχαν μερίδιο 54% αυτής της επιχείρησης.

Αν και αυτά τα κέρδη φαίνονται σταδιακά, μία ποσοστιαία μονάδα των online μικτών κρατήσεων μπορεί να αντιπροσωπεύει επιχειρηματική αξία έως και 1 δις δολάρια και 100 με 200 ​​εκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες ανάμεσα σε ξενοδοχεία και OTA.

«Είναι εύκολο και φθηνότερο αν κάποιος είναι μέλος ενός προγράμματος επιβράβευσης να κάνει απευθείας κράτηση. Ωστόσο, αυτό αντισταθμίστηκε από τα προγράμματα μάρκετινγκ των OTAs και τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να το ανταγωνιστούν, δήλωσε η Lorraine Sileo, αναλύτρια της Phocuswright.

Όταν τα πράγματα ανέβηκαν ξανά το 2022, οι OTA το χτύπησαν σκληρά και κέρδισαν πίσω μερίδιο».

Booking Holdings

Στελέχη τόσο της Expedia όσο και της Booking Holdings ανέφεραν ότι η δυναμική μεταφέρθηκε και φέτος.

Ο αριθμός των δωματίων που κρατήθηκαν στα κανάλια της Booking Holdings αυξήθηκε 52% πέρυσι σε σχεδόν 900 εκατομμύρια, ετήσιο ρεκόρ για την εταιρεία.

«Σε βάση τον όγκο και τις καταναλωτικές δαπάνες μας, έχουμε μεγαλώσει την επιχείρηση μας στις ΗΠΑ ώστε να είναι σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία, δήλωσε ο Glenn Fogel, διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings.

Πιστεύουμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης μας έχει ξεπεράσει την ανάκαμψη στην ευρύτερη αγορά καταλυμάτων στις ΗΠΑ. Πράγμα που σημαίνει ότι κερδίσαμε μερίδιο αγοράς».

Expedia

Οι συνολικές κρατήσεις καταλυμάτων της Expedia αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση το 2022 και η εταιρεία ανέφερε κρατήσεις ρεκόρ για το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι.
Ο Peter Kern, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, απέδωσε εν μέρει τα κέρδη στην επένδυση στην ενσωμάτωση του ιστότοπου της Hotels.com στην πλατφόρμα κρατήσεων της Expedia.