Σύνταξη: tourismtoday.gr

Επανήλθε στα κέρδη η Jet2 με ισχυρές καλοκαιρινές επιδόσεις αφού προετοιμάστηκε πολύ νωρίτερα για την επιστροφή στα διεθνή ταξίδια στον απόηχο της πανδημίας.

Ο όμιλος πέτυχε κέρδη προ φόρων 450,7 εκατ. λίρες το εξάμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου έναντι ζημιών 205,8 εκατ. λιρών την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ωστόσο, οι δραστηριότητες επηρεάστηκαν άμεσα από την ευρύτερη διαταραχή που παρατηρήθηκε στον τομέα των αερομεταφορών και στις αλυσίδες εφοδιασμού του στα μέσα του καλοκαιριού, που είχε ως αποτέλεσμα «σημαντική καθυστέρηση και κόστος αποζημίωσης» άνω των 50 εκατομμυρίων λιρών.

Η χωρητικότητα των καθισμάτων αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019 πριν από την πανδημία, με «ενισχυμένη ζήτηση πελατών» με αποτέλεσμα η επιχείρηση να επιτυγχάνει μέσο συντελεστή φορτίου 90,7%.

Ο συνδυασμός πελατών πακέτων διακοπών με υψηλότερο περιθώριο κέρδους ήταν 65,9%, αυξημένος κατά 13,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019.

Η μέση τιμή ενός πακέτου Jet2holidays

Η μέση τιμή ενός πακέτου Jet2holidays αυξήθηκε 5% από έτος σε έτος στις 782 λίρες «αντανακλώντας τις πληθωριστικές αυξήσεις στο κόστος και τις ευνοϊκές τιμές που οδηγούνται από το μείγμα προορισμών και την ισχυρή καταναλωτική ζήτηση».

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι βρισκόταν σε καλό δρόμο να υπερβεί τις τρέχουσες μέσες προσδοκίες της αγοράς για τα κέρδη του ομίλου πριν από την αναπροσαρμογή και τη φορολογία συναλλάγματος για το έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2023.

Αλλά πρόσθεσε ότι «κοιτάζοντας το μέλλον, ο όμιλος αντιμετωπίζει πιέσεις κόστους εισροών, όπως καύσιμα, άνθρακα, ενισχυμένο δολάριο ΗΠΑ και αυξήσεις μισθών, συν επενδύσεις για να διασφαλίσουμε ότι οι συνάδελφοί μας μπορούν να ευδοκιμήσουν και να έχουν έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, υποστηρίζοντας περαιτέρω την επιχειρησιακή μας ανθεκτικότητα.

Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα περιθώρια ενδέχεται να υποστούν κάποια πίεση».

Διακοπές μεταβλητής διάρκειας

Η Jet2 υπογραμμίζει ότι έχει «το κατάλληλο προϊόν για πιο δύσκολες στιγμές» με διακοπές μεταβλητής διάρκειας και ένα ευρύ φάσμα προϊόντων.

Αυτό «παρέχει στους πελάτες πολλές επιλογές και ευελιξία ώστε να μπορούν να προσαρμόσουν τα σχέδια των διακοπών τους ώστε να ανταποκρίνονται στους ατομικούς προϋπολογισμούς τους.

Ως αποτέλεσμα, παραμένουμε βέβαιοι ότι η προθυμία των πελατών μας να κάνουν τις πολύτιμες και αναμενόμενες διακοπές τους».

Σημαντικές επενδύσεις πολύ πριν από το καλοκαίρι του 2022

Ο εκτελεστικός πρόεδρος Philip Meeson είπε ότι τα κέρδη εξαμήνου προήλθαν «παρά τη δύσκολη επιστροφή στην κανονική λειτουργία, κυρίως λόγω της έλλειψης προγραμματισμού και ετοιμότητας πολλών αεροδρομίων και σχετικών προμηθευτών.

Η επιχείρηση πραγματοποίησε σημαντικές επενδύσεις πολύ πριν από το καλοκαίρι του 2022.

Διατήρησε πάνω από 8.000 συναδέλφους καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.
Ενίσχυσε σημαντικά τη χρηματοδότηση του προγράμματος διατήρησης θέσεων εργασίας για τον κορωνοϊό σε κυλιόμενη κλίμακα έως και το 100% του μισθού για τους χαμηλότερα αμειβόμενους.
Προχώρησε σε προσλήψεις και την έγκαιρη εκπαίδευση εποχιακών συναδέλφων.
Πραγματοποίησε σημαντικές επενδύσεις μάρκετινγκ, καθώς και πρόωρες και ουσιαστικές αυξήσεις μισθών για όλους τους συναδέλφους.

Αυτό μας άφησε πολύ καλά προετοιμασμένους για την καλοκαιρινή μας λειτουργία.
Επίσης επέτρεψε στην Jet2.com να κερδίσει το βραβείο ως η μόνη αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου που δεν ακύρωσε πτήση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2022, σύμφωνα με την κορυφαία εταιρεία ταξιδιωτικών πληροφοριών OAG».

 

Επιβάρυνση από αποζημιώσεις πελατών

Ο Philip Meeson πρόσθεσε πως «παρά το γεγονός ότι οι συνάδελφοι μας εργάζονται απίστευτα σκληρά και συνεχίζουν να πηγαίνουν τους πελάτες μας στις πολυαναμενόμενες διακοπές τους, δυστυχώς ορισμένοι πελάτες εξακολουθούσαν να αντιμετωπίζουν απογοητευτικές καθυστερήσεις.
Κι αυτό γιατί οι δραστηριότητες μας επηρεάστηκαν άμεσα από την ευρύτερη αναστάτωση σε ολόκληρο τον τομέα της αεροπορίας και τις αλυσίδες εφοδιασμού της.

Δυστυχώς, αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Jet2 να επιβαρύνεται με καθυστερήσεις, αποζημιώσεις και έξοδα επιστροφής δαπανών πελατών άνω των 50 εκατ. λιρών βάσει του Κανονισμού 261/2004 του Ηνωμένου Βασιλείου (ΕΕ) («EU261/2004»), που ήταν σημαντικά υψηλότερες από το καλοκαίρι του 2019.

Επιπλέον, οι οικονομικές επιδόσεις μας λιανικής κατά τη διάρκεια της πτήσης ήταν χαμηλότερες από το αναμενόμενο.
Κι αυτό, λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων στις αρχές της καλοκαιρινής περιόδου, καθώς και της κακής διαθεσιμότητας προϊόντων επί του αεροσκάφους που προκαλείται από περιορισμούς πόρων στον τρίτο πάροχο λιανικής εν πτήσει».

Οι εκτιμήσεις για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους

Σχετικά με τον χειμώνα 2022-2023 ο εκτελεστικός πρόεδρος επεσήμανε ότι «όπως είναι χαρακτηριστικό για την επιχείρηση, αναμένονται απώλειες στο δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους.

Ωστόσο συνεχίζουμε να επενδύουμε σε πρόσθετα αεροσκάφη και μάρκετινγκ για να διασφαλίσουμε ότι βελτιστοποιούμε τη θέση προθεσμιακής κράτησης πριν από το καλοκαίρι του 2023.

Διατήρηση του αυξανόμενου αριθμού εργαζομένων

Η διατήρηση αυξανόμενου αριθμού εργαζομένων κατά τους χειμερινούς μήνες θα διασφαλίσει την μέγιστη επιχειρησιακή ανθεκτικότητα πριν από το επόμενο καλοκαίρι.

Παράλληλα με την προσέλκυση νέων εργαζομένων είμαστε σε ετοιμότητα για περαιτέρω επέκταση των συναρπαστικών πακέτων διακοπών και προσφορών μόνο για πτήσεις για το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με τους προγραμματισμένους αναπτυξιακούς μας στόχους».

Οι κρατήσεις για το χειμώνα 2022-2023

Ο επικεφαλής περιέγραψε τις κρατήσεις για το χειμώνα 2022-2023 ως ενθαρρυντικές με «στιβαρή» τιμολόγηση.

Και πρόσθεσε πώς «αναγνωρίζοντας ότι η σημαντική περίοδος κρατήσεων μετά τα Χριστούγεννα πρόκειται να έρθει, επί του παρόντος βρισκόμαστε σε καλό δρόμο να υπερβούμε τις τρέχουσες μέσες προσδοκίες της αγοράς για κέρδη του ομίλου πριν από την επανεκτίμηση και τη φορολογία του συναλλάγματος για το έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2023».

Η τρέχουσα χωρητικότητα θέσεων για το καλοκαίρι του 2023 είναι περίπου 5% υψηλότερη από φέτος και 20% αυξημένη το καλοκαίρι του 2019 με τις κρατήσεις «σε αυτό το πολύ πρώιμο στάδιο να είναι ενθαρρυντικές, οι μέσοι συντελεστές φόρτωσης ευθυγραμμίζονται σε γενικές γραμμές με το καλοκαίρι του 2019 στο ίδιο σημείο και οι τιμές υψηλές».