
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Παρά τις ζοφερές καταναλωτικές προοπτικές, η ταξιδιωτική αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται σε όλο τον κόσμο, αν και όχι με τους ίδιους ρυθμούς όπως πριν. Παράλληλα, οι τουρίστες σχεδιάζουν και κρατούν ολοένα και περισσότερο τις διακοπές τους online.
Αυτό, αποκάλυψε από το βήμα της ITB Berlin 2025 η Mitra Sorrells, ανώτερη αντιπρόεδρος του αμερικανικού ινστιτούτου έρευνας αγοράς Phocuswright.
- Η Ευρώπη προηγείται παγκοσμίως με 66%, ακολουθούμενη από τη Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) με 63% η καθεμία.
- Όσον αφορά τους ιστότοπους που χρησιμοποιούνται, το Facebook και το Instagram είναι επί του παρόντος οι πιο δημοφιλείς.
- Το βιώσιμο ταξίδι, είναι μια σημαντική πρόκληση.
Παρά την αυξανόμενη αβεβαιότητα για την παγκόσμια κατάσταση και τους φόβους για τον πληθωρισμό, οι δαπάνες για ταξίδια αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα των νοικοκυριών. Ωστόσο, οι αυξήσεις οφείλονται επίσης εν μέρει στο κόστος των ταξιδιωτικών προϊόντων.
- Όποιος έχει κλείσει ένα ταξίδι τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σχεδιάζει να το κάνει και για τον επόμενο χρόνο.
- Από το 2023 έως το 2024, οι δαπάνες αυξήθηκαν 9%.
- Ρυθμοί ανάπτυξης 5% και 6% είναι πιθανοί τα επόμενα χρόνια.
«Προβλέπουμε ότι τα συνολικά στοιχεία των κρατήσεων θα φτάσουν τα δύο τρις δολάρια το 2026», υπογράμμισε η Mitra Sorrells.
Η AI ταιριάζει ιδανικά στην τουριστική βιομηχανία
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι ιδανική για την τουριστική βιομηχανία. Μέχρι στιγμής, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούνται κυρίως από νεότερους πελάτες.
Ωστόσο, θα ήθελαν οι πληροφορίες να είναι πιο ακριβείς και να δείχνουν πραγματικές τιμές ή ταξιδιωτικά προϊόντα.
Καθώς η ψηφιοποίηση αυξάνεται σε όλους τους τομείς της ζωής, η AI αποδεικνύεται σημαντικό εργαλείο για την ταξιδιωτική βιομηχανία και τους καταναλωτές, που όμως χρειάζεται ακόμα προσαρμογή.