H παγκόσμια αεροπορική επιβατική κίνηση αυξήθηκε 8% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, οριακά μπροστά από την αύξηση της χωρητικότητας κατά 7,4%, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA). Ωστόσο, η ένωση έχει προειδοποιήσει για αυξανόμενους περιορισμούς στη χωρητικότητα λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Iata, απηύθυνε μια «επείγουσα έκκληση» προς τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές αεροσκαφών να επιλύσουν τα ζητήματα.

Η Boeing συνεχίζει να υφίσταται σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή εν μέσω δράσης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ για την αντιμετώπιση των ανησυχιών για την ασφάλεια, ενώ προβλήματα κινητήρα σε μια έκδοση του πιο πρόσφατου Airbus A320 οδήγησαν σε καθηλώσεις πολλών αεροσκαφών για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Η Iata ανέφερε ότι ο μέσος συντελεστής φορτίου των αεροπορικών εταιρειών-μελών αυξήθηκε κατά μισή ποσοστιαία μονάδα τον Ιούλιο του 2023 στο 86% και είπε ότι η διακοπή πληροφορικής του CrowdStrike στις 19 Ιουλίου, η οποία διέκοψε τα τεχνολογικά συστήματα παγκοσμίως, δεν είχε «καμία σημαντική επίδραση στη ζήτηση».

Η διεθνής ζήτηση αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, ελαφρώς χαμηλότερα από την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 10,5%, οδηγώντας σε μικρή μείωση του μέσου συντελεστή φορτίου σε λίγο κάτω από το 86%.

Η εγχώρια ζήτηση εναέριας κυκλοφορίας, η οποία είναι ισχυρότερη στις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ινδία και τη Βραζιλία, αυξήθηκε σχεδόν 5% τον Ιούλιο του 2023, δύο ποσοστιαίες μονάδες έναντι της αύξησης της χωρητικότητας κατά 2,8%.

Ο Willie Walsh, σημείωσε ότι ο Ιούλιος «ήταν ένας ακόμη θετικός μήνας», λέγοντας: «Η ζήτηση επιβατών έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών για τη βιομηχανία και σε όλες τις περιοχές εκτός της Αφρικής, παρά τη σημαντική αναστάτωση που προκλήθηκε από τη διακοπή της πληροφορικής».

Ωστόσο, προειδοποίησε: «Οι συντελεστές φορτίου είναι στο μέγιστο δυνατό. Τα επίμονα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν κάνει την ανάπτυξη της ικανότητας για την κάλυψη της ανάγκης για ταξίδια πιο δύσκολη.

«Υπάρχει επείγουσα έκκληση προς τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές να επιλύσουν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας τους».

Η ένωση ανέφερε ότι όλες οι περιοχές παρουσίασαν «ισχυρή ανάπτυξη» για τους διεθνείς επιβάτες «με σημάδια ότι πολλές αγορές επιστρέφουν σε μακροπρόθεσμες τάσεις ανάπτυξης».

Η ανάπτυξη στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού παρέμεινε ισχυρή στο 19% από έτος σε έτος, αλλά πίσω από μια αύξηση της χωρητικότητας λίγο πάνω από 20%, και η Iata σημείωσε ότι τα περισσότερα δρομολόγια της Ασίας δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019.

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 8% σε ετήσια βάση, αντίστοιχη με την αύξηση της χωρητικότητας.

Οι μεταφορείς στη Μέση Ανατολή σημείωσαν σχεδόν 6% αύξηση της ζήτησης από έτος σε έτος, ακριβώς μπροστά από την αύξηση της χωρητικότητας κατά 5,5%.

Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής αύξησαν τη συνολική χωρητικότητα κατά 6,3% τον Ιούλιο του 2023 και είδαν την αύξηση της ζήτησης να μειώνεται κατά ποσοστιαία μονάδα στο 5,3%.

Υπήρξε αύξηση 13% στη ζήτηση στη Λατινική Αμερική, όπου η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά σχεδόν 16%, και αύξηση της ζήτησης άνω του 7% στην Αφρική, 0,7 ποσοστιαίες μονάδες μπροστά από την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας.

Η Iata ανέφερε ότι η εγχώρια ζήτηση παρουσίασε «σταθερή ανάπτυξη σε όλες τις βασικές αγορές εκτός της Ινδίας».