Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο «δίνουν προτεραιότητα» στα ταξίδια αναψυχής στις δαπάνες τους, οδηγώντας σε θετικές προοπτικές μετά την πανδημία την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Αυτό διαπιστώνει νέα έρευνα της World Travel Market (WTM) 2023 σε συνεργασία με την Oxford Economics.

Σύμφωνα με την WTM Global Travel Report -που παρουσιάστηκε στην διεθνή τουριστική έκθεση στο Λονδίνο- ο αριθμός ταξιδιών αναψυχής που πραγματοποιήθηκαν το 2023 θα είναι μόλις 10% χαμηλότερος από ό,τι το 2019.

Ωστόσο, η αξία τους σε όρους δολαρίων, θα κλείσει το έτος σε θετικό έδαφος σε σχέση με πριν την πανδημία.

Η πίεση στο κόστος καυσίμων, προσωπικού και χρηματοδότησης για τον τομέα των αερομεταφορών είναι ένας από τους παράγοντες που αυξάνουν τις τιμές.

  • Ωστόσο, οι καταναλωτές στις προηγμένες οικονομίες δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες ταξιδιών αναψυχής βραχυπρόθεσμα.
  • Οι γενικές τάσεις ανάπτυξης για τα ταξίδια αναψυχής στις αναδυόμενες αγορές επανέρχονται σε συμφωνία με τις προβλέψεις πριν από την πανδημία.

«Η αύξηση του κόστους σε συνδυασμό με πιθανές προς τα κάτω μετατοπίσεις στις προοπτικές των καταναλωτών αποτελούν απειλή για τον κλάδο. Αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι το κόστος είναι αποτρεπτικό για τους όγκους ταξιδιών», επισημαίνεται.

Πού θα κινηθεί η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής το 2024

Η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής το 2024 θα είναι «εύρωστη», με τον εγχώριο τουρισμό να συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις. Η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας είναι ισχυρή.

  • Μέχρι το 2033 οι δαπάνες για ταξίδια αναψυχής αναμένεται να υπερβαίνουν τα διπλάσια επίπεδα του 2019.
  • Σημαντική θα είναι η αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών στην Κίνα, την Ινδία και την Ινδονησία που μπορούν να αντέξουν οικονομικά διεθνή ταξίδια.

Οι top προορισμοί σε εισερχόμενα ταξίδια αναψυχής την επόμενη 10ετία

  • Κούβα (+103%).
  • Σουηδία (179%).
  • Τυνησία (+105%).
  • Ιορδανία (+104%).
  • Ταϊλάνδη (+178%).

Η έρευνα αναφέρει αναφέρει επίσης ότι ο κύριος αντίκτυπος από την κλιματική κρίση, θα είναι η μετατόπιση της ζήτησης και οι αλλαγές στην εποχικότητα.