Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στην τεχνολογία στοιχηματίζουν αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες για την υποστήριξη της ανάκαμψης του κλάδου.
Η κρίση του COVID-19 μετατοπίζει το επίκεντρο των δαπανών τους στην πληροφορική, στον αυτοματισμό, τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή υγεία.
Αυτό αποκαλύπτουν νέα ευρήματα από το 2021 Air Transport IT Insights της SITA.

Η πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών (84%) και των αεροδρομίων (81%) αναμένουν να δαπανήσουν τα ίδια ή περισσότερα το 2022 σε σύγκριση με το 2021.
Οι δαπάνες για την αυτοματοποίηση της διεκπεραίωσης επιβατών σημειώνουν σημαντική αύξηση.

Αυτό συγκρίνεται με το 56% των αεροπορικών εταιρειών και το 67% των αεροδρομίων που σχεδίαζαν να επενδύσουν σε αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση επιβατών το 2021.

Η δημιουργία ενός πιο βελτιωμένου και ψηφιακά ενεργοποιημένου ταξιδιού για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των επιβατών και τη βελτίωση της ευκολίας αποτελεί προτεραιότητα για τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια.

Κατά τη διάρκεια του 2021, το προσωπικό στο 81% των αεροπορικών εταιρειών κατέφυγε στη διενέργεια χειροκίνητων επαληθεύσεων πιστοποιητικών υγείας σε έντυπη ή σαρωμένη μορφή.

Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία τα επόμενα τρία χρόνια.

Η πλειονότητα επενδύει στην επαλήθευση μέσω μιας εφαρμογής για κινητά (51%) και σχεδόν τις μισές να επενδύουν σε ελέγχους υγείας με δυνατότητα περιπτέρου (45%).

Η ψηφιακή πιστοποίηση για την υγεία των επιβατών είναι επίσης επείγουσα απαίτηση για τα αεροδρόμια με την ανάγκη τυποποίησης των προσεγγίσεων επαλήθευσης.

Οι επενδύσεις των αεροπορικών εταιρειών αυξάνονται επίσης σε τομείς όπως η αυτοεξυπηρέτηση μέσω υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

Τεχνολογίες χωρίς αφή -που κάνουν το ταξίδι ευκολότερο, ταχύτερο και ασφαλέστερο- είναι σταθερά στο επενδυτικό μείγμα. Σε συνδυασμό με επενδύσεις στη διαχείριση ταυτότητας επιβατών με γνώμονα τα βιομετρικά στοιχεία.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των αεροδρομίων επενδύουν τώρα σε λύσεις διαχείρισης βιομετρικής ταυτότητας για τους επιβάτες για να οδηγήσουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα στην εποχή του COVID-19.

Βήματα αειφορίας

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν φέρει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα της πληροφορικής, με περισσότερους από τους μισούς (56%) να εφαρμόζουν νέα τεχνολογία για τη βελτίωση της βιωσιμότητας και το ένα τρίτο (32%) να σχεδιάζει να το κάνει έως το 2024.

Πολλοί διερευνούν πώς η τεχνολογία πληροφορικής μπορεί να υποστηρίξει τους στόχους αειφορίας τους, καθώς ανταποκρίνονται στην πίεση για μείωση των εκπομπών άνθρακα στα πεδία 1 και 2 του πρωτοκόλλου για τα αέρια θερμοκηπίου (GHG).

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δίνουν πλέον προτεραιότητα στη νέα τεχνολογία πληροφορικής για να κάνουν τις δραστηριότητές τους πιο βιώσιμες.
Συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης διαδρομής πτήσης βάσει δεδομένων για τη βελτίωση της απόδοσης εν πτήσει και τη μείωση της καύσης καυσίμου.

Καθώς η βιομηχανία ωθεί προς την ψηφιοποίηση, υπάρχει αυξανόμενη εξάρτηση από τα κέντρα δεδομένων.

Τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να υιοθετήσουν κριτήρια επιλογής για εξωτερικούς παρόχους κέντρων δεδομένων που ευνοούν την ουδετερότητα του άνθρακα ή άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Η βιωσιμότητα είναι εξίσου κρίσιμη για τα αεροδρόμια με τις περισσότερες πρωτοβουλίες υλοποίησης, όπως η κατασκευή υποδομών αεροδρομίων (χώροι πρασίνου, χρήση φυσικού φωτός και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), ευρέως διαθέσιμα σημεία ανακύκλωσης, έξυπνη τεχνολογία και αυτοματοποίηση κτιρίων.