Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η δομή της διανομής στις κρατήσεις από την Γερμανία έχει αλλάξει στην πανδημία. Οι ηλεκτρονικές κρατήσεις ταξιδιών αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ των ετών 2018-2022. Αντίθετα, η διανομή σε καταστήματα σημείωσε μείωση κατά 31%, σύμφωνα με ανάλυση της Travel Data Analytics (TDA).
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι πολλά ταξιδιωτικά γραφεία έκλεισαν τα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια του lockdown.
- Περίπου το 60% των κρατήσεων tour operators είναι μέσω τουριστικών πρακτορείων.
- Το 40% των κρατήσεων είναι μέσω πυλών ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών γραφείων (OTA) και τουριστικών πρακτόρων.
Ωστόσο, τα όρια είναι ασαφή. Τα ταξιδιωτικά γραφεία κάνουν ένα μεγάλο μέρος της επιχείρησης τους μέσω τηλεφώνου, email ή online κρατήσεων.
Ακόμη και με τα OTA, δεν γίνεται κράτηση για κάθε ταξίδι online. Επιπλέον, τα δεδομένα δείχνουν ότι το φάσμα των tour operators είναι ευρύ.
Υπάρχει ένας αριθμός ειδικών που δημιουργούν σχεδόν όλες τις πωλήσεις τους μέσω διαδικτυακών καναλιών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Hurtigruten ή η Phoenix, από την άλλη πλευρά, πωλούν μόνο ένα μικρό μέρος των περιηγήσεων τους που απαιτούν περισσότερη διαβούλευση στο διαδίκτυο.
Πώς δημιουργείται το μερίδιο του Διαδικτύου
- Η TUI τοποθετεί το διαδικτυακό μερίδιο στο 30%, αλλά αναφέρεται μόνο στις δικές της πύλες όπως οι TUI.com, Ltur.de ή Airtours.de.
- Στην DER Touristik, την Alltours και την Schauinsland, όπου το μερίδιο κυμαίνεται μεταξύ 30 και 40%.
- Η πλειονότητα πωλείται πιθανώς μέσω OTA όπως το Check 24, το Holidaycheck ή το Invia.
Σταθερή διανομή το πιο σημαντικό κανάλι
Ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν μάλιστα αυξήσει τον αριθμό των πρακτορείων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθούν να έχουν λιγότερους συνεργάτες από το 2019.
Η TUI Cruises και η Phoenix Reisen, για παράδειγμα, επέκτειναν το δίκτυο τους κατά 266 και 179 πρακτορεία αντίστοιχα το περασμένο τουριστικό έτος, αλλά σε σύγκριση με το 2019 εξακολουθεί να υπάρχει αρνητικό ισοζύγιο 2732 και 530 σημείων πώλησης αντίστοιχα.
Οι Hapag-Lloyd Cruises, Anex Tour, Chamäleon, Diamir, Frosch Sportreisen και Erlebe Fernreisen είναι επίσης μεταξύ των τουριστικών πρακτορείων που ανέφεραν περισσότερα πρακτορεία το 2022 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μεταξύ των μεγάλων tour operators, από την άλλη, ο Όμιλος FTI (-1019), η Alltours (-219) και η Schauinsland-Reisen (-250) έχουν μειώσει το δίκτυό τους στις γερμανόφωνες χώρες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, αυτό μπορεί επίσης να σχετίζεται με το γεγονός ότι ο αριθμός των ταξιδιωτικών γραφείων έχει μειωθεί λόγω της πανδημίας.
Ειδικοί όπως ο ερευνητής αγοράς Werner Sülberg υπολογίζουν τον αριθμό των ταξιδιωτικών γραφείων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τουριστικών πωλήσεων στη Γερμανία σε περίπου 7.000. Ποσοστό περίπου ένα τέταρτο λιγότερο από ό,τι πριν από την πανδημία.
Εκτός από το κλείσιμο και ορισμένες πτωχεύσεις, ωστόσο, ιδιοκτήτες ταξιδιωτικών γραφείων έχουν κλείσει τα καταστήματα τους και συνεχίζουν να λειτουργούν ως κινητοί ταξιδιωτικοί σύμβουλοι.
Οι οργανισμοί όπως οι Solamento, Amondo, TLT Urlaubsreisen (TUI) ή Rita AG έχουν καταγράψει ανάπτυξη.
Οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες εξακολουθούν να διαθέτουν σημαντικό αριθμό πρακτορείων στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.
- Η TUI διαθέτει περισσότερα από 7.000 (συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 1.200 υποκαταστημάτων, franchisees και γραφείων της συνεργασίας TUI Travel Star).
- Η DER Touristik 9.750 (συμπεριλαμβανομένων επίσης υποκαταστημάτων, franchisees και συνεργασιών).
- Η FTI Group 9.850.
- Η Alltours 8.240.
- Η Schauinsland 8.980.
- Ο όμιλος Anex, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τις μάρκες Öger Tours, Bucher και Neckermann Reisen, ανεβάζει τον αριθμό των σημείων πώλησης σε 4.500.
- Η Ferien Touristik/Coral σε 5.780.
- Η Phoenix σε 7.840.
- Η LMX σε 6.810.
- Η Olimar σε 7.330.
- Η Bentour σε 8.280.
Οι μικρότεροι ειδικοί, όπως η Hauser, η Miller ή η Lernidee, διαθέτουν τριψήφιο αριθμό πρακτορείων.