Οι διεθνείς τουρίστες είναι λιγότερο πιθανό να εξερευνήσουν άγνωστους τουριστικούς προορισμούς, καθώς επιλέγουν να ταξιδέψουν σε τοποθεσίες με τις οποίες είναι πιο εξοικειωμένοι, σύμφωνα με διεθνή έρευνα σε πάνω από 17.500 άτομα.

Η έρευνα του YouGov ανατέθηκε από την Αρχή Τουρισμού της Σαουδικής Αραβίας και δημοσιεύτηκε ενόψει του εορτασμού της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στο Ριάντ.

Πραγματοποιήθηκε σε 15 χώρες σε όλη την Ασία, την Αφρική, την Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

  • Το 66% των τουριστών προτιμά να ταξιδεύει σε χώρες που παρέχουν εξοικείωση.
  • Το 67% τείνουν να ταξιδεύουν σε προορισμούς που έχουν επισκεφτεί προηγουμένως ή έχουν ακούσει μέσω του δικτύου τους, όπως η οικογένεια και οι φίλοι.
  • Το 90% των τουριστών από χώρες της Μέσης Ανατολής θεωρούν την εξοικείωση με τον προορισμό ως βασικό παράγοντα για τη λήψη ταξιδιωτικών αποφάσεων.
  • Οι Βρετανοί (62%), οι Γάλλοι (75%), οι Κινέζοι (68%) και οι Ιάπωνες (74%) τουρίστες αισθάνονται πιο άνετα ταξιδεύοντας σε μέρη που γνωρίζουν λιγότερα.

Η συνέπεια για τους προορισμούς που έχουν αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα με λιγότερη δυναμική για διεθνείς προωθητικές ενέργειες είναι ότι δεν θα έχουν την ικανότητα να δημιουργήσουν την εξοικείωση που είναι σαφώς ένας σημαντικός παράγοντας για τους ανθρώπους όταν επιλέγουν πού να ταξιδέψουν.

Από την άλλη πλευρά, για τους πιο ώριμους τουριστικούς προορισμούς, η πρόκληση τους είναι να ενθαρρύνουν τους τουρίστες να απομακρυνθούν από τα hotspots και να εισέλθουν στις λιγότερο γνωστές περιοχές τους.

Από τους τουρίστες που έχουν επισκεφθεί νέους προορισμούς, το 83% αναφέρει ότι η εμπειρία άλλαξε ή διεύρυνε την προοπτική τους παρέχοντας πειστικές αποδείξεις για τη βαθιά επίδραση του τουρισμού στη σύνδεση των ανθρώπων και στην ενίσχυση της αμοιβαίας κατανόησης.