Σύνταξη: tourismtoday.gr

Την έγκρισή τους για αύξηση των τακτικών και charter πτήσεων μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας έδωσαν οι ρωσικές Αρχές. Στο πλαίσιο αυτό, τις προηγούμενες ημέρες η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών της Ρωσίας και η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, σύμφωνα με το οποίο αυξάνεται ο αριθμός των τακτικών πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών ενόψει του 2022. Ετους κατά το οποίο η Ελλάδα επιδιώκει να προσεγγίσει τα επίπεδα του 2019 όσον αφορά τις αφίξεις Ρώσων τουριστών.

Τι προβλέπεται

Το μνημόνιο προβλέπει την πραγματοποίηση…

  • έως 24 εβδομαδιαίων δρομολογίων από τη Μόσχα προς την Αθήνα (και αντίστροφα),
  • έως 31 εβδομαδιαίων πτήσεων από τη Μόσχα προς το Ηράκλειο Κρήτης (και αντίστροφα),
  • έως 28 εβδομαδιαίων δρομολογίων από τη Μόσχα προς τη Ρόδο (και αντίστροφα) και
  • έως 35 εβδομαδιαίων πτήσεων από τη Μόσχα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη (και αντίστροφα).
  • Μάλιστα, δίνεται η δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρείες να προσθέσουν και νέους ελληνικούς προορισμούς στο πτητικό τους έργο -ανάλογα με τη ζήτηση-, όπως η Κως, η Ζάκυνθος, η Σαντορίνη, τα Χανιά, η Μύκονος, η Κέρκυρα και η Καλαμάτα, προς τους οποίους μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 14 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση (και αντίστροφα).

Για την ώρα, βέβαια, η αύξηση των πτήσεων δεν έχει ακόμη εγκριθεί από την Επιτροπή Αντιμετώπισης Κρίσεων της Ρωσίας, ωστόσο, όπως εκτιμάται, δεν θα υπάρξει κάποιο κώλυμα, δεδομένου ότι τακτικές πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών επιτρέπονται και σήμερα.

Πρόσφατα, μάλιστα, σε συνέντευξή του στην εκπομπή του Χάρη Ντιγριντάκη, Τρίποντο στην οικονομία, στον Alpha 98,9 o Δημήτρης Χαριτίδης, διευθύνων σύμβουλος της TEZ Tour, επεσήμανε ότι εάν αρθούν οι περιορισμοί που υπάρχουν σήμερα, ο αριθμός των Ρώσων που θα επισκεφθεί την Ελλάδα το 2022 θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019.

Αύξηση των πτήσεων charter

Την ίδια στιγμή, η Υπηρεσία Αερομεταφορών της Ρωσίας έδωσε έγκριση σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τις πτήσεις charter προς ελληνικούς προορισμούς, κάτι το οποίο θα αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία όταν θα επιτραπεί η πραγματοποίηση πτήσεων charter μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 δεν επετράπη η πραγματοποίηση καμίας πτήσης charter μεταξύ των δύο χωρών, με αποτέλεσμα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα μόλις 166 χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες.

«Φέτος αργήσαμε να ξεκινήσουμε και ξεκινήσαμε με πολλούς περιορισμούς. Φέτος ήμασταν ο Νο1 tour operator από τη Ρωσία, ωστόσο, τα νούμερα δεν ήταν αυτά που θέλουμε. Γιατί οι Ρώσοι επέτρεψαν μόνο τακτικές πτήσεις και όχι τσάρτερ πτήσεις και μόνο από ορισμένα αεροδρόμια προς συγκεκριμένα αεροδρόμια, οπότε γι’ αυτόν τον λόγο είχαμε 166.000 αφίξεις μέχρι τέλη Οκτωβρίου, ενώ παλιά είχαμε 800.000 και 1 εκατ. και πιο παλιά είχαμε και πάνω από 1 εκατ. Είχαμε περιορισμούς, αυτό ήταν το βασικό πρόβλημά μας. Ότι οι ρωσικές Αρχές δεν έχουν ανοίξει, δεν έχουν απελευθερώσει τις αερομεταφορές και τις τσάρτερ», είχε πει ο Δ. Χαριτίδης στη συνέντευξή του.

Η σημασία της ρωσικής αγοράς

Ενδεικτικό της σημασίας που διαδραματίζει η συγκεκριμένη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό είναι το γεγονός ότι η Ρωσία το 2013 τροφοδότησε την Ελλάδα με 1,35 εκατ. ταξιδιώτες, οι οποίοι δαπάνησαν πάνω από 1,3 δισ. ευρώ.