Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ολλανδία αποδυνάμωσε τα σχέδια της για συρρίκνωση στο Schiphol. Επιτρέπει στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ 452.000 κινήσεις πτήσεων ετησίως από το 2024 αντί για 440.000.
Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει στο Schiphol να απαγορεύσει τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά αεροσκάφη, όπως σχεδίαζε το αεροδρόμιο.

Για τη σεζόν του καλοκαιριού 2024 (από 31 Μαρτίου έως 26 Οκτωβρίου 2024), θα επιτραπούν συνολικά 280.645 πτήσεις στο αεροδρόμιο.
Το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ θα περιορίσει το ποσοστό των πτήσεων και σε ιδιωτικά τζετ. Αυτές οι κινήσεις θα μειωθούν κατά περίπου 40%. Το νέο ανώτατο όριο για ολόκληρο το έτος λειτουργίας είναι 12.000 πτήσεις, με μόλις περισσότερες από 7.200 πτήσεις να επιτρέπονται κατά τη θερινή περίοδο.

Αυτές τις μέρες η υπηρεσιακή -έως τον ερχόμενη Νοέμβριο- κυβέρνηση του Mark Rutte, είχε δεχτεί έντονη κριτική, για το θέμα.

Με το τελικό σχέδιο σχέδιο για την αντιμετώπιση των περιορισμών στις κινήσεις των πτήσεων στο Schiphol να πρέπει να αποσταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ερχόμενη Παρασκευή, ο χρόνος πιέζει. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχουν ανακοινωθεί οι λόγοι υποχώρησης.

Αεροπορικοί φορείς και κυβερνήσεις εναντιώθηκαν στη περαιτέρω μείωση του αριθμού των πτήσεων στο Schiphol σε 440.000 από τα τέλη του 2024, κυρίως για τη μείωση του θορύβου, αλλά και για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Οι ΗΠΑ αντέδρασαν έντονα στα σχέδια της υπηρεσιακής ολλανδικής κυβέρνησης να συρρικνώσει το Schiphol.
Κάτι τέτοιο θα έχει επιπτώσεις στα slots των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών στο αεροδρόμιο.
Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων η επιστολή που απέστειλε το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ στο ολλανδικό υπουργείο Υποδομών.
Παράλληλα επισημαίνεται ότι ο μέτρο παραβιάζει τη Συμφωνία Αεροπορικών Μεταφορών ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Το Αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από τα μέλη του κοινοβουλίου στις Κάτω Χώρες να κηρύξουν το θέμα αμφιλεγόμενο.
Αυτό θα σήμαινε ότι το θέμα θα αναβληθεί μέχρι να υπάρξει νέο υπουργικό συμβούλιο μετά τις εκλογές.

Πιέσεις και από αεροπορικούς φορείς

Επίσης, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η Ευρωπαϊκή Επαγγελματική Επιχειρηματική Ένωση Αεροπορίας (EBAA) και η Ευρωπαϊκή Ένωση Περιφερειακών Αερογραμμών (ERA), ζητούν από την Ολλανδία, να μην προχωρήσει σε περικοπές στις πτήσεις στο αεροδρόμιο Schiphol, όσο υπάρχει υπηρεσιακή κυβέρνηση.

Ωστόσο η υπηρεσιακή κυβέρνηση έκρινε ότι το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί τώρα. Ο λόγος είναι πώς το επόμενο υπουργικό συμβούλιο θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να αναλάβει δράση.

Η KLM ανησυχεί

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, ανησυχεί. Ο Marjan Rinte, διευθύνων σύμβουλος της επισημαίνει πώς «εάν η κυβέρνηση επιμείνει, η KLM όχι μόνο θα πρέπει να καταργήσει έναν αριθμό πτήσεων, αλλά και δεν θα μπορεί να επιλέξει ποιες, διότι χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κίνα και η Βραζιλία θα περιορίσουν την πρόσβαση της KLM στα αεροδρόμια τους».

Η KLM είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Schiphol, ενώ η αδελφή της οικονομική αεροπορική εταιρεία, η Transavia, έχει επίσης ισχυρή παρουσία στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ.