Σε νέα συμφωνία για τη διάσωση της Lufthansa με κρατικά κεφάλαια κατέληξαν Γερμανία και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Handelsblatt» αργά το βράδυ της Παρασκευής.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της εταιρείας αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε το Βερολίνο έναντι της Επιτροπής προκειμένου η Lufthansa να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισ. ευρώ από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF).

Η συμφωνία Βερολίνου – Βρυξελλών προβλέπει ότι η Lufthansa θα αποσύρει 8 αεροσκάφη από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης και να μην προκύψει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lufthansa, το πεδίο των προϋποθέσεων που απαιτούνται κατά την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ενδείξεις.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία, η οποία προέβλεπε την απόσυρση 20 αεροσκαφών, είχε απορριφθεί από το εποπτικό συμβούλιο της Lufthansa, λόγω των απαιτήσεων που προβλέπονταν από την Κομισιόν.

Κι αυτό διότι οι Βρυξέλλες εξέφρασαν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο παραβίασης των κοινοτικών κανονισμών περί υγιούς ανταγωνισμού και κρατικής ενίσχυσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προ-Covid-19 περίοδο, η Lufthansa εκτελούσε το 55,7% των πτήσεων που απογειώνονταν από τα αεροδρόμια της Γερμανίας.

Από την πλευρά του, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας, σε ανακοίνωσή του, έκανε αποδεκτή τη συμβιβαστική λύση μεταξύ Βερολίνου και Κομισιόν, προλειαίνοντας το έδαφος για τη διάσωση της εμβληματικής αεροπορικής.

Αυτή τη στιγμή, η γερμανική εταιρεία «χάνει» περίπου 1 εκατ. ευρώ κάθε μία ώρα, με το μαξιλάρι ασφαλείας να ανέρχεται σε μόλις 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα επόμενα βήματα προβλέπουν την έγκριση της συμφωνίας με την γερμανική κυβέρνηση, αλλά και των δεσμεύσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το Ελεγκτικό Συμβούλιο της εταιρείας, ενώ κατόπιν η βοήθεια από το WSF θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Δευτέρα κυβέρνηση και εταιρεία είχαν καταλήξει σε συμφωνία για ενίσχυση 9 δισ. ευρώ, με αντάλλαγμα μερίδιο 20% για το κράτος, το οποίο θα περιοριζόταν έτσι κάτω από την “μειοψηφία αρνησικυρίας”. Αιφνιδιαστικά όμως την Τετάρτη η Lufthansa ανακοίνωσε ότι το Εποπτικό Συμβούλιό της δεν μπορούσε να εγκρίνει την συμφωνία, λόγω των απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θεωρούσε ότι η στήριξη του Βερολίνου θα συνιστούσε παραβίαση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa), αρχικά η Κομισιόν είχε ζητήσει την απόσυρση 20 αεροσκαφών από τις δύο βάσεις της Lufthansa στη Γερμανία, με την εταιρεία να αντιπροτείνει τα αεροσκάφη που θα αποσυρθούν να είναι μόνο τρία.

Εφόσον τελικά δεχθεί την ενίσχυση των 9 δισ. ευρώ, η Lufthansa θα λάβει το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο. Ακολουθούν η Adidas (3 δισ.) και η TUI (1,8 δισ.).