Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το Εφετείο του Άμστερνταμ αποφάσισε ότι η κυβέρνηση της Ολλανδίας μπορεί να αναγκάσει το Schiphol να κόψει 40.000 πτήσεις, ανεβάζοντας το ετήσιο σύνολο σε 460.000.
Η απόφαση ανοίγει τον δρόμο στο ολλανδικό κράτος να διατάξει σημαντική μείωση του αριθμού των πτήσεων στον βασικό κόμβο της χώρας, για να ρίξει τα επίπεδα ηχορύπανσης στη γύρω περιοχή από το αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με την απόφαση επετράπη στην κυβέρνηση των Κάτω Χωρών να προωθήσει τα σχέδιά της για την ταξιδιωτική σεζόν 2023-2024. Άλλες 20.000 πτήσεις θα κοπούν το επόμενο έτος.
Το αεροδρόμιο και οι επιβατικές αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί υποστήριξαν ότι δεν είχαν έγκαιρα σχετική ενημέρωση και ότι δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να εφαρμόσουν τις δικές τους λύσεις.
Ωστόσο, το Εφετείο σημείωσε ότι η κυβέρνηση ενήργησε ανάρμοστα το 2015, όταν δεν έλαβε υπ’ όψιν της την άλλη πλευρά των κατοίκων για όχληση γύρω από το αεροδρόμιο τόσο για την ηχορύπανση όσο και για την ποιότητα του αέρα. Αυτό συνεχίζεται εδώ και οκτώ χρόνια.
Όπως αναφέρει το Εφετείο οι αεροπορικές εταιρείες δεν δικαιούνται «την παράνομη κατάσταση που ανέχτηκε το κράτος» και δεν πρόκειται να διατηρηθεί η κατάσταση χωρίς αλλαγή.
Το ολλανδικό κράτος κατέχει το 70% του Royal Schiphol Group και το 9,3% του ομίλου Air France – KLM, ο οποίος κατέχει τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Schiphol, την KLM και την Transavia.
Το Schiphol έχει ήδη υποδείξει σχέδια για την κατάργηση όλων των νυχτερινών πτήσεων έως το τέλος του 2025. Αλλά είπε ότι θα εξετάσει πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό εφικτό μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτό θα αποτρέψει όλες τις εμπορικές επιβατικές πτήσεις και τις πτήσεις φορτίου από τα μεσάνυχτα έως τις 6 π.μ., καθώς και όλες τις μη έκτακτες προσγειώσεις από τα μεσάνυχτα και έως τις 5 π.μ., περικόπτωντας περίπου 10.000 πτήσεις ετησίως.