Την ανάδειξη του σιδηροδρομικού ποδηλατοτουρισμού (railbiking) προτείνει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και Τουρισμού Έλενα Κουντουρά τονίζοντας ότι αποτελεί καινοτομία στην εναλλακτική-τουριστική εκμετάλλευση της βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας.

Ο ανενεργός σιδηρόδρομος σήμερα στην Ελλάδα, με πολλά χιλιόμετρα ανενεργών σιδηρογραμμών μπορεί να ζωντανέψει μόνο που αντί για τρένα πάνω στις εγκαταλελειμμένες ράγες θα μπορούν να κυκλοφορούν ποδηλατοδρεζίνες, ποδήλατα ειδικά κατασκευασμένα για ράγες.

Είναι μια μορφή τουρισμού ήδη διαδεδομένη σε χώρες του εξωτερικού και ιδιαιτέρως στη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Νέα Ζηλανδία.

Ο βουλευτής τονίζει ότι η συγκεκριμένη τουριστική δράση αποτελεί μια βιώσιμη λύση για τη διάσωση του ανενεργού σιδηροδρόμου αλλά και την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

Ο Γιώργος Αμυράς ρωτάει αν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόκειται να απλοποιήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για τη σχετική αδειοδότηση χρήσης των ανενεργών σιδηροδρόμων από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας(ΟΣΕ).

Καλεί επίσης το υπουργείο Τουρισμού να υποστηρίξει αυτήν την καινοτομία στην εναλλακτική εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου που ευαισθητοποιεί και δίνει τη δυνατότητα στους τουρίστες να γνωρίσουν τον σιδηρόδρομο μέσα από την ιστορία του καθώς και να έρθουν σε επαφή με τη φύση μέσα από την άθληση.

  • ως τουριστικό προϊόν. Η ανάπτυξη κατάλληλου περιβάλλοντος προσέλκυσης εναλλακτικού τουρισμού που θα ικανοποιεί τις σημερινές ανάγκες των περιηγητών και των περιοχών υποδοχής, θα δημιουργήσει προοπτικές για το μέλλον.

Είναι σημαντική όμως η ενσωμάτωση και η διαχείριση όλων των πόρων κατά τρόπο, ώστε να πληρούνται οι οικονομικές, κοινωνικές κι αισθητικές ανάγκες ενώ παράλληλα να διαφυλάσσονται η πολιτιστική ακεραιότητα, η οικολογική πολυμορφία και τα έμβια συστήματα.

  • ως μέσο μεταφοράς ή άθλησης για τους κατοίκους. Στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχα επιτυχημένα παραδείγματα επιχειρήσεων που γνωρίζουν μεγάλης αποδοχής επισκεπτών αλλά και κερδών.

Συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ δύο επιχειρήσεις κατασκευής ποδηλατοδρεζινών, με κέρδη 1,3 εκατομμύρια
δολάρια, ενώ στη Γερμανία έχουν αναπτυχθεί 32 επιχειρήσεις ενοικίασης σε τουρίστες, με 100.000 ευρώ τζίρο.

Στη Νέα Ζηλανδία μάλιστα υπάρχουν παραδείγματα αγροτών που κατασκεύασαν μηχανοκίνητες ποδηλατοδρεζίνες και αξιοποιούν το τοπικό δίκτυο, ακόμη και για τις δικές τους μετακινήσεις.