Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εκφράζοντας την ανησυχία και την αγωνία του συνόλου των εργαζομένων στην Υπηρεσία, αλλά και των φορέων του τουρισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης, για όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο των αερομεταφορών και στην ΥΠΑ , καταθέτει τις προτάσεις των εργαζομένων σε ανακοίνωσή της.

Σε μια νησιωτική χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το 75%-80% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά, είναι καθοριστικός ο ρόλος των αερομεταφορών στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας. Επιπρόσθετα η γεωπολιτική θέση της χώρας και οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και των Βαλκανίων, με τα τεράστια συμφέροντα που «παίζονται» στο Αιγαίο, υπογραμμίζουν ακόμη περισσότερο το ρόλο των ελληνικών αεροδρομίων στα θέματα της εθνικής κυριαρχίας και άμυνας.

Τα αεροδρόμια αποτελούν την αιχμή του δόρατος των αερομεταφορών και κεντρικό μοχλό λειτουργίας και ανάπτυξης τους. Ο σημαντικός ρόλος των αεροδρομίων γίνεται περισσότερο καθοριστικός λόγω των ιδιαιτεροτήτων της Ελλάδας σε θέματα εθνικής ασφάλειας και γεωπολιτικής θέσης. Η δε κοινωνική προσφορά τους στη παραμεθόριο χώρα και κύρια στη νησιωτική, αποδεικνύεται καθημερινά και είναι αδιαμφισβήτητη.

Οι προτάσεις της ΟΣΥΠΑ για τα αεροδρόμια είναι οι εξής:

– Τα αεροδρόμια να αναπτυχθούν και εκσυγχρονιστούν από ίδιους πόρους, οι οποίοι ούτως ή άλλως καταβάλλονται από τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες και είναι υποχρεωτικά ανταποδοτικοί από τις διεθνείς συμφωνίες. Σημειωτέον ότι η ΥΠΑ έχει τη δυνατότητα από ίδιους πόρους, χωρίς επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού, να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 2 δις. Ευρώ σε μία δεκαετία, γεγονός που καταρρίπτει το επιχείρημα της αναγκαιότητας ιδιώτη επενδυτή.

– Τα αεροδρόμια πρέπει να είναι κρατικά, και τη διαχείριση και λειτουργία τους να έχει η Κρατική ΥΠΑ., προκειμένου να επιτελούν στο ακέραιο το ρόλο που οι ιδιαιτερότητες της Ελλάδας επιβάλλουν. Σαφώς βέβαια πρέπει να αναβαθμιστούν και εκσυγχρονιστούν, γιατί είναι η «βιτρίνα» της χώρας, αρκεί να αποφασίσει η πολιτεία να δαπανήσει για αυτά, όχι χρήματα του προϋπολογισμού, αλλά τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι επιβάτες και δυστυχώς πάνε στη «μαύρη τρύπα» του προϋπολογισμού και όχι εκεί που πρέπει.