Το «πράσινο φως» δόθηκε για τη δημοπράτηση του έργου της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα, έπειτα από την ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 που είχε δημοσιοποιηθεί πριν από λίγες ημέρες.
Σήμερα διατυπώθηκε η θετική γνώμη για την προέγκριση των τευχών δημοπράτησης του έργου με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η απόφαση και για την προμήθεια, για ένα έργο, συνολικού προϋπολογισμού 5.360.402,58 ευρώ.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών, καθώς και των αποβαθρών, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους 20,8 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το Σεπτέμβριο του 2016 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του έργου, αφού πρώτα θα έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ενώ το έργο πρέπει να έχει υλοποιηθεί μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2017.
«Χωρίς χρονοτριβές προχωράμε στην υλοποίηση του πρώτου εμβληματικού έργου για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, στη σύνδεση της Πάτρας με την Κάτω Αχαΐα με τον Προαστιακό, ένα πάγιο αίτημα και επιθυμία των κατοίκων και των φορέων της ευρύτερης περιοχής» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας και πρόσθεσε: «Δε σταματάμε να διεκδικούμε έργα για τη Δυτική Ελλάδα έχοντας πάντα στη σκέψη μας πως σχεδιάζουμε και υλοποιούμε υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας».
Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο εκτέλεσης του συνολικού έργου θα γίνει και η προμήθεια και εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, καθώς και η αποκατάσταση λειτουργίας των υφιστάμενων διαβάσεων στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος, προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών και πεζών. Μέρος του έργου αποτελεί η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.