Tο Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ επέβαλε πρόστιμο 50 εκατ. δολαρίων για την κακομεταχείριση των ταξιδιωτών με αναπηρία μεταξύ του 2019 και του 2023

Ειδικότερα, η εταιρεία παραβίασε τους νόμους που προστατεύουν τους ταξιδιώτες με αναπηρίες, με αποτέλεσμα κατά καιρούς να προκαλέσει ζημιά σε αναπηρικά καροτσάκια ή να μην παράσχει βοήθεια στην κινητικότητα με τα αμαξίδια, ενώ κατηγορίες υπήρξαν και για αναξιοπρεπή μεταχείριση ταξιδιωτών σε αναπηρικά καροτσάκια και μη ασφαλή βοήθεια που οδήγησε σε τραυματισμό τους.

Ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg, δίνει προτεραιότητα στο ζήτημα αυτό, θεσπίζοντας το 2022 την πρώτη Διακήρυξη Δικαιωμάτων Αεροπορικών Επιβατών με Αναπηρία για να ενημερώσει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους.

«Η εποχή της ανοχής της κακής μεταχείρισης των επιβατών αεροπορικών εταιρειών με αναπηρία έχει τελειώσει», δήλωσε ο υπουργός «Με αυτήν την ποινή, θέτουμε ένα νέο πρότυπο λογοδοσίας για τις αεροπορικές εταιρείες που παραβιάζουν τα πολιτικά δικαιώματα των επιβατών με αναπηρία. Καθορίζοντας κυρώσεις σε επίπεδα πέρα ​​από το απλό κόστος επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις αεροπορικές εταιρείες, στοχεύουμε να αλλάξουμε τον τρόπο συμπεριφοράς του κλάδου και να αποτρέψουμε εξαρχής αυτού του είδους τις καταχρήσεις».

Η αεροπορική εταιρεία καλείται να πληρώσει πρόστιμο 25 εκατομμυρίων δολαρίων στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, ενώ 25 εκατομμύρια δολάρια θα διατεθούν για επενδύσεις σε εξοπλισμό, σύστημα σήμανσης αναπηρικών αμαξιδίων σε όλο το σύστημα και αποζημίωση για τους επηρεαζόμενους επιβάτες. Εάν δεν γίνουν αυτές οι αλλαγές, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να πληρώσει το πρόσθετο πρόστιμο των 25 εκατ.δολαρίων.

Η American Airlines, με ανακοίνωσή της, επανέλαβε τη δέσμευσή της να βελτιώσει την εμπειρία για τους ταξιδιώτες με αναπηρία. Μόνο το 2023, η αεροπορική εταιρεία εξυπηρέτησε 8 εκατομμύρια ταξιδιώτες που ζήτησαν κάποια μορφή βοήθειας και μετέφεραν πάνω από 146.000 αναπηρικά αμαξίδια και συσκευές κινητικότητας. Από αυτά τα 8 εκατομμύρια, μόνο 1 στους 1.000 ανέφερε κάποιο πρόβλημα με την αεροπορική εταιρεία.

«Φέτος, η American επένδυσε πάνω από 175 εκατομμύρια δολάρια σε υπηρεσίες, υποδομές και εκπαίδευση για να βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία για πελάτες που ταξιδεύουν με αναπηρικά καροτσάκια ή άλλες συσκευές κινητικότητας», δήλωσε η Julie Rath, Senior Vice President of Airport Operations, Reservations, and Service Recovery της American. Μία από αυτές τις επενδύσεις αφορούσε την εφαρμογή μιας αυτοματοποιημένης ετικέτας για συσκευές κινητικότητας σε όλο το δίκτυό της, η οποία κυκλοφόρησε τον Ιούλιο, παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συσκευή κινητικότητας, ταξιδιωτικές πληροφορίες και πολλά άλλα.