Μελέτη για τη στρατηγική τουριστικής προώθησης της Λέσβου ανέθεσε ο νεοσύστατος Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης του νησιού στην εταιρεία tourism generis.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της εταιρίας Γιώργος Δρακόπουλος (ο οποίος είναι και ειδικός σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού) παρουσίασε χθες την πρόταση αυτή στο επιμελητήριο Λέσβου, που έχει βάλει ως στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου κατά μία εβδομάδα στην αρχή και το τέλος της και προοδευτική αύξηση των αφίξεων σε 100.000 το 2020 από 76.000 που ήταν για το 2017.

Πως θα γίνουν όμως όλα αυτά; Σύμφωνα με την πρόταση θα πρέπει η Λέσβος με τα σημερινά δεδομένα να στοχεύσει κυρίως στις αγορές Γερμανίας και Ολλανδίας και εν συνεχεία Τουρκίας Ηνωμένου Βασιλείου και Νορβηγίας, με συγκεκριμένες παρεμβάσεις σε σημεία αναφοράς που έχουν να κάνουν κυρίως με τον περιπατητικό και ποδηλατικό τουρισμό. «Δεν έχει αξία να συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε τουριστική έκθεση μοιράζοντας φυλλάδια, τόνισε ο κύριος Δρακόπουλος, πρέπει να βρούμε πού είμαστε καλύτεροι και να πουλήσουμε το προϊόν που θα φτιάξουμε σε στοχευμένες αγορές. Η Γερμανία είναι μία καλή αγορά για τη Λέσβο, όχι όμως γενικά και αόριστα η Γερμανία αφού τα αεροδρόμια προορισμού μας είναι το Μόναχο και το Ντίσελντορφ και οι περιοχές γύρω από τις πόλεις αυτές σε μία ακτίνα 90 χιλιομέτρων. Τι θα πουλήσουμε στις περιοχές αυτές; Είμαστε καλύτεροι στον περιπατητικό-ποδηλατικό τουρισμό, παρατήρηση πουλιών και εν συνεχεία ιαματικός τουρισμός και γαστρονομία. Για το ποδήλατο και την πεζοπορία δε χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις αλλά ισχυρή ομάδα εργασίας.»

Το κόστος που προβλέπει η πρόταση για την υλοποίηση της στρατηγικής αυτής είναι 500.000 ευρώ για τις δύο χρονιές, για το 2018 και το 2019 και επιμερίζεται σε :

διαδίκτυο 30

διαφήμιση 30

εκθέσεις 20

υλικό 40

έρευνα 40

PR 40 (στοχευόμενες πόρτα-πόρτα αγορές)

B2B 50 (στοχευόμενες πόρτα-πόρτα αγορές και πρακτορεία)

Το λογότυπο της Λέσβου που θα είναι έτοιμο την επόμενη εβδομάδα θα πρέπει να βρίσκεται παντού, επίσης με εργαλείο το διαδίκτυο το όνομα της Λέσβου , με στοχευμένες πληροφορίες θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο στη μηχανή αναζήτησης. Το ούζο με συγκεκριμένες δράσεις που θα αποφασίσει η ομάδα εργασίας να μπει μπροστά.