Η AEGEAN και ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (ΕΛΠΕ), συνεχίζουν τον κοινό σχεδιασμό τους για περισσότερο περιβαλλοντικά βιώσιμες αερομεταφορές και στο εξής πραγματοποιούν πτήσεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF)* και από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας.

Μετά τον πρώτο επιτυχή εφοδιασμό με SAF του συστήματος ανεφοδιασμού καυσίμων «Hydrant» του αεροδρομίου που πραγματοποιήθηκε σήμερα από την ΕΚΟ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΠΕ, η AEGEAN έχει πλέον τη δυνατότητα να εφοδιάζει τα αεροσκάφη της που αναχωρούν και από τη βάση της στην Αθήνα με βιώσιμα καύσιμα, ενώ ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ενισχύει πλέον και με SAF το αποτύπωμά του στο χάρτη των «πράσινων» αεροδρομίων της Ευρώπης.

O κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, Πρόεδρος της AEGEAN δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μόλις ένα μήνα μετά τη συμφωνία μας με τον Όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ για το πρώτο πρόγραμμα βιώσιμων αεροπορικών καύσιμων στην Ελλάδα, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να εφοδιάζουμε τα αεροσκάφη μας με SAF και από το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Αποτέλεσμα μιας κοινής προσπάθειας που αποδεικνύει ότι ο μόνος δρόμος για την επίτευξη του στόχου των πράσινων και περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών είναι μέσω της συνεργασίας, των γρήγορων αποφάσεων και των πρακτικών, καινοτόμων λύσεων.

Ακόμη και αν αυτές αποτελούν ένα πρώτο μικρό βήμα μιας διαρκούς προσπάθειας που θα πρέπει να συνεχίσει και να εντατικοποιηθεί στο εξής για την αντιμετώπιση της κλιματικής προσαρμογής».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, κ. Ανδρέας Σιάμισιης, επεσήμανε:

«Σε διάστημα μόλις ενός μήνα από την εξαγγελία της πρόθεσής μας, κάνουμε πράξη και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών τον ανεφοδιασμό αεροσκαφών της AEGEAN με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Πλέον, η Ελλάδα έχει μπει στο χάρτη των πράσινων αερομεταφορών, καθώς κατέχει διπλή εκπροσώπηση στη λίστα με τα μόλις 9 ευρωπαϊκά αεροδρόμια στα οποία θα μπορεί να διατίθεται καύσιμο SAF.

Δείχνουμε τη βούλησή μας να είμαστε παρόντες σ’ αυτή τη νέα εποχή, γνωρίζοντας ότι οι προκλήσεις από την παρούσα ενεργειακή κρίση, στην πραγματικότητα επιταχύνουν τις εξελίξεις στην ΕΕ για την ενεργειακή μετάβαση και τη στροφή στις πιο καθαρές μορφές ενέργειας.»

Ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης, δήλωσε σχετικά: «Ο πρώτος εφοδιασμός με SAF στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που έχει ήδη επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στις εγκαταστάσεις του, σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στο πλαίσιο της δέσμευσης μας για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Η σημερινή τροφοδοσία με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι αποτέλεσμα της συντονισμένων ενεργειών των τελευταίων μηνών όλων των εμπλεκόμενων μερών και αναδεικνύει έμπρακτα την κοινή μας δέσμευση για τη βιώσιμη λειτουργία του αεροπορικού κλάδου στη χώρα μας.

Ευχαριστούμε θερμά τους συνεργάτες μας, AEGEAN και ΕΛΠΕ, καθώς και την “OFC Υπηρεσίες Αεροπορικού Καυσίμου A.E.” που έχει την ευθύνη της λειτουργίας των εγκαταστάσεων αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιό μας και παραμένουμε προσηλωμένοι στη συνέχιση της προσπάθειάς μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.»

*Tα SAF (Neste MY Sustainable Aviation FuelTM) παράγονται από την εταιρεία NESTE, από 100% ανανεώσιμα απόβλητα και υπολείμματα πρώτων υλών, όπως χρησιμοποιημένα τηγανέλαια και ζωικά λίπη, και επιφέρουν μείωση εκπομπών CO2 κατά μέσο όρο 80% σε σχέση με τα συμβατικά αεροπορικά καύσιμα, σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

1 FAOandUNEP
2 Ανά αριθμό μοντέλων. Αυτό περιλαμβάνει smartphone, tablet, φορητούς υπολογιστές και φορητές συσκευές Galaxy που κυκλοφόρησε η Samsung παγκοσμίως από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Αύγουστο του 2022. Υπάρχουν 37 μοντέλα που κυκλοφόρησαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και 34 μοντέλα περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα εξάρτημα που είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά ή ρητίνη βιολογικής βάσης.
Πάνω από το 90% όλων των πλαστικών εξαρτημάτων των Galaxy Buds2 Pro, σε βάρος, είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Στα Galaxy Buds2 Pro χρησιμοποιούνται συνολικά 29 γραμμάρια πλαστικού και περισσότερα από 27 γραμμάρια ανακυκλωμένα υλικά. Κάθε ένα από αυτά τα συστατικά περιέχει τουλάχιστον 20% είτε από εγκαταλελειμμένα δίχτυα αλιείας (πλαστικό που συνδέεται με τον ωκεανό) είτε από υλικά μετά την κατανάλωση. Τα ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος χρησιμοποιούνται σε τρία εσωτερικά εξαρτήματα της θήκης στο μπροστινό μέρος του βραχίονα, στη βάση μπαταρίας και στη βάση-PCB. Τα ανακυκλωμένα υλικά μετά την κατανάλωση χρησιμοποιούνται σε οκτώ εξωτερικά εξαρτήματα. Τέσσερα εξαρτήματα και στα δύο αυτιά στη θήκη μπροστά αριστερά/δεξιά, στη θήκη πίσω αριστερά/δεξιά. Και τέσσερα εξαρτήματα στη θήκη βάσης στο διακοσμητικό μπροστινό μέρος, στο επάνω μέρος της θήκης, στο εσωτερικό της θήκης και στο κάτω μέρος της θήκης.