Επιβράδυνση σημείωσαν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, καθώς οι ανησυχίες για το Brexit μεταξύ των Βρετανών καταναλωτών, αντιστάθμισαν τα κέρδη που σημειώθηκαν σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία.
Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με πέρυσι στο 1,47 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα νούμερα αυτά ήταν αποτέλεσμα της πτώσης κατά 9,3% των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην ΕΕ, μετά τη Γερμανία. Οι ταξινομήσεις στη Γερμανία υποχώρησαν κατά 3,3%.
Οι πωλήσεις εννιαμήνου στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 3,6% στα 12 εκατ. οχήματα.
Στη Βρετανία ήταν ο έκτος συνεχόμενος μήνας πτώσης και ο πρώτος πτωτικός Σεπτέμβριος από το 2011. Ο συγκεκριμένος μήνας, συνήθως παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων ώστε να εξασφαλιστούν νέες πινακίδες κυκλοφορίας, κάτι που βοηθά την αύξηση της αξία μεταπώλησης.
Η οπισθοχώρηση των Βρετανών αγοραστών εν μέσω της αδύναμης λίρας και των αδιέξοδων διαπραγματεύσεων για το Brexit σημειώνεται την ώρα που τα Βρετανικά Επιμελητήρια υποβαθμίζουν τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η PSA Group δήλωσε τη Δευτέρα ότι κόβει 400 θέσεις εργασίας σε εργοστάσιο του Ηνωμένου Βασιλείου ώστε να προσαρμόσει την παραγωγή στις μειούμενες πωλήσεις.
Η αδυναμία στη Μ. Βρετανία έπληξε τις αυτοκινητοβιομηχανίες με ισχυρούς δεσμούς με τη Βρετανία.
Η Ford Motor που αποτελεί την εταιρεία με τα πιο ευπώλητα μοντέλα στη Βρετανία, έκανε βουτιά 13%, ενώ Opel και Vauxhall πούλησαν μαζί 10% λιγότερα οχήματα στην Ευρώπη.
Αν και Βρετανία και Γερμανία σημείωσαν πτώση, άλλες αγορές σημείωσαν άνοδο, όπως η Γαλλία (1,1%), η Ιταλία (8,1%) και η Ισπανία (4,6%).
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της ACEA προέρχονται από τις 28 χώρες – μέλη της ΕΕ, εξαιρουμένης της Μάλτας, της Ελβετίας, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας.