Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της παγκόσμιας κυκλοφορίας επιβατών για το Μάρτιο του 2020, δείχνοντας ότι η ζήτηση (μετρούμενη σε συνολικά έσοδα επιβατών χιλιόμετρα ή RPK) έπεσε 52,9% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.
Αυτή ήταν η μεγαλύτερη μείωση στην πρόσφατη ιστορία, αντανακλώντας τον αντίκτυπο των κυβερνητικών ενεργειών για την επιβράδυνση της εξάπλωσης του COVID-19.
Σε εποχικά προσαρμοσμένους όρους, ο συνολικός όγκος επιβατών επέστρεψε στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία το 2006.
Η χωρητικότητα του Μαρτίου (διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων ή ASK) μειώθηκε κατά 36,2% και ο συντελεστής φόρτωσης έπεσε κατά 21,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,6%.
«Ο Μάρτιος ήταν ένας καταστροφικός μήνας για την αεροπορία. Οι αεροπορικές εταιρείες ένιωσαν προοδευτικά τον αυξανόμενο αντίκτυπο των σχετικών με το COVID-19 κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών στην κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένων των εγχώριων αγορών. Η ζήτηση ήταν στο ίδιο επίπεδο με το 2006, αλλά έχουμε τους στόλους και τους υπαλλήλους μας για το διπλάσιο. Χειρότερα, γνωρίζουμε ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο τον Απρίλιο και τα περισσότερα σημάδια δείχνουν μια αργή ανάκαμψη », δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Διεθνείς αγορές επιβατών
Η διεθνής ζήτηση επιβατών του Μαρτίου μειώθηκε κατά 55,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019. Αυτό είναι πολύ χειρότερο από την πτώση του 10,3% από έτος σε έτος τον Φεβρουάριο. Όλες οι περιοχές κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό πτώσης κίνησης. Η χωρητικότητα μειώθηκε 42,8% και ο συντελεστής φόρτωσης έπεσε 18,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 62,5%.
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού οδήγησαν τους πτωτικούς, καθώς η κίνηση του Μαρτίου μειώθηκε κατά 65,5% σε σύγκριση με την περίοδο του προηγούμενου έτους, η οποία ήταν υπερδιπλάσια από την πτώση του 30,7% το Φεβρουάριο. Η χωρητικότητα μειώθηκε 51,4% και ο συντελεστής φόρτωσης κατέρρευσε 23,4 εκατοστιαίες μονάδες σε 57,1%.
Οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς είδαν τη ζήτηση του Μαρτίου να μειώνεται κατά 54,3% από έτος σε έτος. Τον Φεβρουάριο, η κίνηση ήταν σχεδόν επίπεδη σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του προηγούμενου έτους. Η χωρητικότητα μειώθηκε 42,9% και ο συντελεστής φόρτωσης βυθίστηκε 16,8 εκατοστιαίες μονάδες στο 67,6%, το οποίο ήταν το υψηλότερο μεταξύ των περιφερειών.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν μείωση κυκλοφορίας 45,9% το Μάρτιο, αντιστρέφοντας αύξηση 1,6% το Φεβρουάριο. Η χωρητικότητα μειώθηκε 33,5% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 13,7 εκατοστιαίες μονάδες σε 59,9%.
Η κίνηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής μειώθηκε κατά 53,7% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους, επιδεινώθηκε δραματικά από πτώση 2,9% το Φεβρουάριο σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 38,1% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 21,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 62,8%.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση ζήτησης κατά 45,9% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. το Φεβρουάριο η κίνηση μειώθηκε 0,2% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα μειώθηκε 33,5% και ο συντελεστής φόρτωσης υποχώρησε 15,3 εκατοστιαίες μονάδες σε 66,5%.
Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 42,8% το Μάρτιο, η οποία ήταν τεράστια επιδείνωση από πτώση 1,1% τον Φεβρουάριο. Η χωρητικότητα μειώθηκε 32,9% και ο συντελεστής φόρτωσης συρρικνώθηκε 10,5 εκατοστιαίες μονάδες σε 60,8%.
Εγχώριες αγορές επιβατών
Η ζήτηση για εγχώρια ταξίδια μειώθηκε το 47,8% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019 με διψήφια ποσοστιαία μείωση σε όλες τις αγορές. Αυτό συγκρίθηκε με μείωση κατά 21,3% από έτος σε έτος τον Φεβρουάριο. Η χωρητικότητα μειώθηκε 24,5% και ο συντελεστής φόρτωσης έπεσε 26,0 εκατοστιαίες μονάδες στο 58,1%.
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες συνέχισαν να βλέπουν τις απότομες μειώσεις, με την εγχώρια ζήτηση να πέφτει κατά 65,5% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019.
Ωστόσο, αυτό ήταν μια βελτίωση σε σχέση με την πτώση 85% από έτος σε έτος τον Φεβρουάριο καθώς η χώρα άρχισε να ανοίγει εκ νέου την εγχώρια αγορά αεροπορικό ταξίδι.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας σημείωσαν μείωση κατά 55,8% σε ετήσια βάση στα εγχώρια RPK, παρά το γεγονός ότι δεν εφάρμοσαν εκτεταμένο κλείδωμα.