H ινδική αεροπορική εταιρεία Go First, χρεοκόπησε ακολουθώντας τη Jet Airways.

Η αεροπορική εταιρεία υπέβαλε αίτηση εκούσιας διαδικασίας αφερεγγυότητας.

«Η Go First αντιμετώπισε κρίσιμα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας όσον αφορά τους κινητήρες… είναι ατυχές που αυτό έφερε πλήγμα στην οικονομική θέση της αεροπορικής εταιρείας», δήλωσε ο υπουργός Jyotiraditya Scindia.

Η αεροπορική εταιρεία του ομίλου Wadia χρωστά στους πιστωτές 798 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την κατάθεση της αεροπορικής, δεν έχει αθετηθεί ποτέ η διαδικασία των πληρωμών, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Reuters.

Ωστόσο, οι συνεργάτες κινητήρων της Go First, Pratt & Whitney, δήλωσαν σήμερα ότι ο αερομεταφορέας έχει «μακρά ιστορία απώλειας των οικονομικών του υποχρεώσεων».

Το χρονικό της χρεοκοπίας

Η εκούσια διαδικασία αφερεγγυότητας ήρθε στο αποκορύφωμα των παραπόνων από πολλούς πελάτες, λόγω απότομων ακυρώσεων στις προγραμματισμένες πτήσεις. Η κατάρρευση της πρώτης ινδικής αεροπορικής εταιρείας από την Jet Airways το 2019 έρχεται εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στον αεροπορικό κλάαδο.

Λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσαν οι πολλές ακυρώσεις, ο CEO της αεροπορικής, Khona ανακοίνωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα σταματήσει την πώληση εισιτηρίων τουλάχιστον μέχρι τις 15 Μαΐου.

Στην κατάθεση πτώχευσης, η Go First ισχυρίστηκε την αποτυχία της μετά την άρνηση της εταιρείας των ΗΠΑ να συμμορφωθεί με μια διαιτητική εντολή για την απελευθέρωση εφεδρικών μισθωμένων κινητήρων, κάτι που θα της επέτρεπε να επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία.

Η Go First υποστήριξε στην περίπτωση ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney είχαν ένα “σοβαρό σχεδιαστικό ελάττωμα” που προκάλεσε διακοπή λειτουργίας και πρόωρη αστοχία, γεγονός που οδήγησε στη προσγείωση 28 αεροσκαφών της από αυτήν την εβδομάδα.

Ο Pratt είπε στην υπόθεση διαιτησίας ότι τα επιχειρήματα της Go First βασίζονταν σε “κατασκευασμένες υποχρεώσεις”.

Σημειώνεται ότι το 2019, η IndiGo απέσυρε την Pratt ως προμηθευτή και έκανε παραγγελία 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους κινητήρες LEAP της CFM International για την επέκταση του στόλου της μετά από ορισμένες προσγειώσεις αεροπλάνων. Από την πλευρά του, η εταιρεία κατασκευαστής κινητήρων, που ανήκει στη Raytheon (RTX.N), έθεσε το ερώτημα στην Go First γιατί αγόρασε άλλους 156 κινητήρες το 2019, τρία χρόνια αφότου άρχισε να τους λειτουργεί, εάν ήταν ελαττωματικοί από την αρχή.

Η διαδικασία αφερεγγυότητας είχε ως στόχο την αναζωογόνηση της αεροπορικής εταιρείας και όχι την πώλησή της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Khona, επιβεβαιώνοντας ότι είχε πραγματοποιήσει όλες τις απαιτούμενες πληρωμές στην Pratt.