Σύνταξη tourismtoday.gr
Πέντε μήνες μετά την χρεοκοπία του FTI Group (FTI Touristik GmbH και BigXtra Touristik GmbH) το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF) βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επιστροφή χρημάτων πελατών.
Πάνω από 120.000 από τις 135.000 αιτήσεις επιστροφής χρημάτων που υποβλήθηκαν μέχρι στιγμής περίπου το 90%, έχει διεκπεραιωθεί και δόθηκαν αποζημιώσεις άνω των 160 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το DRSF, ο στόχος να γίνει το μεγαλύτερο μέρος των αποπληρωμών μέχρι το φθινόπωρο έχει επιτευχθεί.
Αυτό αφορά τόσο τις προηγούμενες αιτήσεις όσο και τον αναμενόμενο συνολικό όγκο, ο οποίος εξαρτάται και από αυτές που θα υποβληθούν στο μέλλον. Όλες οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής αναμένεται να διεκπεραιωθούν μέχρι το τέλος αυτού του μήνα.
Στη συνέχεια, το Ταμείο θα επικεντρωθεί στη γρήγορη επεξεργασία νέων αιτήσεων αποζημίωσης. Ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη «μεγάλος αριθμός αιτήσεων».
«Είμαστε ικανοποιημένοι που τα ποσά επιστροφής που έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια φέτος και το επόμενο έτος», δήλωσε ο Stefan Mees, ένας από τους διευθύνοντες συμβούλους του DRSF.
Δεν έχουν υποβάλει όλοι οι επιλέξιμοι τις αιτήσεις αποζημίωσης
Ακόμα κι αν ο πραγματοποιηθείς όγκος πληρωμών έχει ήδη υπερβεί το μεγαλύτερο μέρος σε επιστροφές, το DRSF δεν έχει λάβει ακόμη μεγάλο αριθμό αιτήσεων.
«Από τους 216.000 επιλέξιμους καταναλωτές που αναφέρθηκαν σε εμάς, επικοινωνήσαμε με περισσότερους από 190.000, αλλά δεν έχουμε λάβει ακόμη αίτημα επιστροφής χρημάτων για πάνω από το ένα τέταρτο», δήλωσε ο Ali Arnaout, επίσης διευθύνων σύμβουλος του DRSF.
Ο διαχειριστής αφερεγγυότητας Axel Bierbach διευκρινίζει ότι ταξιδιωτικά γραφεία επέστρεψαν τα χρήματα στους πελάτες τους και ως εκ τούτου, ο συνολικός όγκος αποζημίωσης θα είναι χαμηλότερος από την αρχική εκτίμηση.
Με τις επιλογές πρόσβασης στην εφαρμογή επιστροφής χρημάτων που έχουν γίνει διαθέσιμες τις τελευταίες εβδομάδες, το DRSF είναι καλά προετοιμασμένο να εκπληρώσει και τις άλλες αξιώσεις προς το συμφέρον των καταναλωτών.
Εκτός από την ηλεκτρονική πύλη και την ταχυδρομική εφαρμογή, είναι δυνατή η συμμετοχή κάθε καταναλωτή στη διαδικασία αποζημίωσης, ιδίως μέσω της λεγόμενης ανοιχτής πύλης.
Επιπλέον, το DRSF συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τον διαχειριστή αφερεγγυότητας για να επιτρέψει στους συνεργάτες πωλήσεων της FTI να διαβιβάζουν δεδομένα πελατών μέσω μιας πύλης πρακτορείου.
«Η εστίαση μας θα είναι σε αυτό ιδιαίτερα στην τελική φάση της διαδικασίας αποζημίωσης που ξεκινά τώρα, εξηγεί ο Ali Arnaout.
Σε συνεργασία με τον διαχειριστή αφερεγγυότητας και την ταξιδιωτική βιομηχανία, θα διασφαλίσουμε ότι όλοι οι άλλοι πελάτες θα λάβουν την αποζημίωση που δικαιούνται».
Η κριτική σε DRSF
Ωστόσο, δεν συμμερίζονται όλοι τα θετικά αποτελέσματα του DRSF. Τους τελευταίους μήνες, τόσο οι πράκτορες όσοι και οι επηρεαζόμενοι πελάτες της FTI επέκριναν επανειλημμένα τις διαδικασίες αποζημίωσης και την πολιτική πληροφόρησης του DRSF.
Οι τουριστικοί πράκτορες που ανήκουν στο Tαμείο και στην Ομοσπονδιακή Ένωση Ταξιδιωτικών Γραφείων Γερμανίας (VUSR) έχουν επανειλημμένα ζητήσει τη μείωση των τελών τα οποία κατά την άποψη τους, που είναι πολύ υψηλά.