Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραματίζει πλέον η εικονική πραγματικότητα (VR) η οποία αρχίζει σε μεγάλο βαθμό να οδηγεί και να επηρεάζει την αγοραστική εμπειρία των τουριστών και να καταλαμβάνει εξέχουσα θέση στην τουριστική βιομηχανία.

Ως εκ τούτου, οι τουριστικοί παράγοντες σε όλο τον κόσμο συνειδητοποιούν αυτό το γεγονός και αρχίζουν να την ενσωματώνουν στην αγοραστική εμπειρία των πελατών τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το Γραφείο Τουρισμού της Αυστραλίας προσφέρει ένα 360 ° βίντεο μέσω του καναλιού του στο YouTube, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν μια εικονική περιήγηση στη χώρα ενώ η Νέα Καληδονία έχει δημιουργήσει ένα εικονικό παιχνίδι στο διαδίκτυο.

Παράλληλα, όσον αφορά στα πρακτορεία ταξιδιών, από το 2016, το Club Med προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης ενός 360 ° βίντεο από τους προορισμούς της ενώ το “Prêt à Partir” δοκιμάζει ακόμη ακουστικά εικονικής πραγματικότητας.

Ταυτόχρονα, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Expedia, έχει ξεκινήσει πολλές πρωτοβουλίες δημιουργώντας συνεργασίες με διάφορες εταιρείες, όπως εικονικές περιηγήσεις ξενοδοχείων μέσω διαφόρων applications, βίντεο 360 ° (Virtual Flam).

Η εικονική πραγματικότητα στον τουρισμό γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη και κάθε λύση VR έχει συγκεκριμένο ρόλο που βασίζεται στην προοριζόμενη τελική χρήση της.

Για να μπορέσουν οι πελάτες να επιλέξουν ένα ξενοδοχείο βασισμένο στην εικονική πραγματικότητα, η Mariott προσφέρει το The Teleporter, 360 ° δηλαδή βίντεο διαθέσιμα στο YouTube, στο Google Earth VR καθώς και στην Samsung Travrer, μια εικονική πλατφόρμα τουρισμού που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο MWC (Mobile World Congress) το 2017.

Στην ίδια κατεύθυνση, η Amadeus έχει αναπτύξει ένα φουτουριστικό σύστημα αναζήτησης και κρατήσεων με βάση το VR μέσω της θυγατρικής της Navitaire.

Επίσης, η Austrian Airlines επιτρέπει στους πελάτες να πάρουν μια γεύση 360 ° του εσωτερικού των αεροσκαφών της, χάρη στο myPanorama.

Αναμφισβήτητα λοιπόν η εικονική πραγματικότητα και τα βίντεο 360 ° χρησιμοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία σε κάθε στάδιο – από την έμπνευση έως την τελική αγορά. Ταυτόχρονα, η VR γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο μέρος του πραγματικού ταξιδιού – όπως η ψυχαγωγία (παράδειγμα: SkyLights).

Ωστόσο, ενώ η εικονική πραγματικότητα στον τουρισμό έχει καταστεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ πολλών εμπορικών σημάτων,  ορισμένες εταιρείες επενδύουν ακόμα στην “πραγματικότητα” αναμειγνύοντάς την με την εικονική πραγματικότητα (παράδειγμα: ο Βασιλιάς των Βίκινγκς). Κανείς όμως δεν μπορεί να μην αποδεχτεί ότι η VR εξακολουθεί να έχει πολλές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες για την προώθηση και τον εμπλουτισμό της εμπειρίας των τουριστών.