του Σταύρου Χαμπάκη

Σε έναν κόσμο γεμάτο εικόνες, το ρητό “μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις” δεν θα μπορούσε να είναι πιο σωστό για το Ξενοδοχειακό Μάρκετινγκ.

Ανάλογα με την εθνικότητα και την ηλικία του ταξιδιώτη, η αναζήτηση του καταλύματος ξεκινάει από το site σας, από την booking, την Expedia ή το tripadvisor, αν όχι από το instagram και το facebook, όλοι όμως προσπαθούν να βρουν κάτι που έχουν ονειρευτει.

Αυτό που μετατρέπει έναν θεατή των φωτογραφιών σας σε πελάτη, είναι η ταύτιση με το “look & feel” (αισθητική) των φωτογραφιών σας.

Για αυτό είναι κρίσιμη η επιλογή του κατάλληλου φωτογράφου. Η επιλογή ενός επαγγελματία, ικανού να δημιουργήσει συναισθήματικό “δέσιμο” με τα όνειρα των θεατών των φωτογραφιών σας.

Αλλά πριν μιλήσουμε για την επιλογή του φωτογράφου, ας δούμε τι πρέπει να κάνετε εσείς.

Σε ποιες ερωτήσεις θα πρέπει να έχετε απαντήσει, για να γνωρίζετε προκαταβολικά τον τρόπο αξιολόγησης ενός φωτογράφου.

· Σε ποιους απευθύνεται το ξενοδοχείο σας;

· Ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας;

· Γιατί να επιλέξουν το δικό σας ξενοδοχείο;

· Γιατί επισκέπτονται την περιοχή του ξενοδοχείου;

· Πως θέλετε να φαίνεται το κατάλυμα σας;

· Ποια είναι τα πλέον αγαπημένα σημεία μέσα στο ξενοδοχείο σας;

· Που βγάζουν σέλφις οι πελάτες σας;

Πως θα επιλέξετε τον κατάλληλο φωτογράφο λοιπόν;

· Ζητήστε κάποιο portfolio, να δείτε τη ματιά του.

· Σας δημιουργούνται συναισθήματα όταν βλέπετε τις φωτογραφίες του;

· Σας κάνει να θέλετε να πάτε διακοπές σε κάποιο από τα μέρη που έχει φωτογραφίσει;

· Φαντάζουν αληθινές οι φωτογραφίες του ή επεξεργασία τους, είναι τέτοια που δεν φαίνονται ρεαλιστικές;

· Έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να μην φαίνονται παραμορφωμένα τα δωμάτια;

· Θα χρειαστείτε φώτα ή φυσικό φωτισμό;

· Το styling ποιος θα το κάνει; Χρειάζεται κάτι περισσότερο από ένα περιοδικό και ένας καφές στο κομοδίνο για να πουν την ιστορία του ξενοδοχείου σας;

· Θα χρησιμοποιήσετε μοντέλα;

· Και αφού τα σχεδιάσατε όλα τέλεια και κλείσατε την φωτογράφιση, πόσες φωτογραφίες θα σας δώσει;

Αυτή θα πρέπει να είναι η ατζεντα στην συζήτηση που πρέπει να κάνετε με τον φωτογράφο που θα επιλέξετε.

Βάσει της εμπειρίας μου θα προσπαθήσω να απαντήσω στις παραπάνω ερωτήσεις, με βάση τα όσα γνωρίζω απο την τουριστική βιομηχανία τα τελευταία δέκα χρόνια και αλλά και την φωτογραφική μου ενασχόληση.

· Σε ποιους απευθύνεται το ξενοδοχείο σας;

Είναι διαφορετικό το styling ενός δωματίου που απευθύνεται σε corporate ταξιδιώτες και διαφορετικό σε νέους που θέλουν να είναι στην πιο όμορφη παραλία του νησιού. Με βάση την απάντηση σας, θα πρέπει να επιλεγούν τα κατάλληλα βοηθητικά αξεσουάρ (props)

· Ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας;

Δείτε τα site του ανταγωνισμού σας. Αν ήσασταν ταξιδιώτης ποιο θα επιλέγατε; Και γιατί; Προσπαθήστε να ξεχωρίσετε και να βγάλετε στα πρώτα κλικ τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου σας, ώστε να είναι το δικό σας κατάλυμα η πρώτη επιλογή.

· Γιατί να επιλέξουν το δικό μου ξενοδοχείο;

Είναι δύσκολο να ικανοποιήσετε με μερικές εικόνες όλους τους πελάτες σας, αλλά προσπαθήστε να έρθετε όσο γίνεται πιο κοντά στην αισθητική των περισσότερων πελατών σας. Βρείτε το niche στο οποίο είσαστε πιο δυνατοί και “ταίστε τα όνειρα τους”…

· Γιατί επισκέπτονται την περιοχή του ξενοδοχείου;

Φωτογραφίστε και παρουσιάστε στο site σας τον λόγο που έρχονται στην περιοχή σας. Είναι η παραλία; Κάποιο μουσείο; Το λιμάνι; Θα πρέπει να φαίνεται ξεκάθαρα και γρήγορα στις πρώτες εικόνες στο site σας.

· Πως θέλετε να φαίνεται το κατάλυμα σας;

Μπορεί κάποιος από τις φωτογραφίες σας να καταλάβει την τιμή των δωματίων; Θα πρέπει να επιλέξετε ποια μέρη του ξενοδοχείου θα δείξετε. Αν σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν φωτογραφικά αξεσουάρ (π.χ. ένας σάκος για γκολφ, προσεκτικά ακουμπισμένος, στον προθάλαμο του δωματίου, σε κάποιο ξενοδοχείο με ή κοντα σε γήπεδο γκολφ ή μερικά παιχνίδια σε ένα family oriented resort)

· Ποια είναι τα πλέον αγαπημένα σημεία μέσα στο ξενοδοχείο σας;

Θα πρέπει να δείξετε αυτές τις γωνίες και λεπτομέρειες που νιώθετε πιο περήφανοι που υπάρχουν στο ξενοδοχείο σας (το σημείο αυτό στο οποίο θα λέγατε, αν σας ρωτούσαν “ποιο ειναι το πιο ωραίο σημείο στο ξενοδοχείο σας”)

· Που βγάζουν σέλφις οι πελάτες σας;

Παρακολουθήστε τους πελάτες σας για να δείτε που βγάζουν φωτογραφίες, σε ποια σημεία σας κάνουν tag και από εκεί ξεκινήστε με τον φωτογράφο που θα επιλέξετε.

 

Infos:

Για όσους δεν με γνωρίζουν, ασχολούμαι με τον τουρισμό τα τελευταία δέκα χρόνια και είμαι από τους πρώτους, που πρότεινα στους ξενοδόχους να μην προβάλουν τα ξενοδοχεία τους ως καταστήματα, τα οποία πουλάνε κρεβάτια, αλλά ως μέρη στα οποία θα ικανοποιηθούν τα όνειρα των πελατών τους.

Φωτογραφίζω χρόνια, για τα μεγαλύτερα θέατρα και παραγωγές (Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ωνάση, Λυρική Σκηνή, Θέατρο Τέχνης κ.α.) και πάντα προσπαθώ στις εικόνες μου ή τις αφίσες των παραστάσεων να πω την ιστορία που έχει ο σκηνοθέτης στο μυαλό του.

Αυτή την ιστορία θέλω να πω και για το ξενοδοχείο σας. Μια ιστορία που δεν θα έχει λέξεις, αλλά εικόνες. Εικόνες που θα μετατρέπουν όσους τις βλέπουν σε πελάτες σας.

Από τα ακόλουθα λινκ, μπορείτε να δείτε, δείγματα:

Αρχιτεκτονικής δουλειάς μου

Ξενοδοχειακού lifestyle

Γαστρονομικών θεμάτων

Λοιπόν, σας έκανα να θέλετε να πάτε διακοπές, θέλετε να με ρωτήσετε σε ποιο ξενοδοχείο είναι αυτο το δωμάτιο, που ήταν αυτή η παραλία, σας μύρισαν τα αρώματα από τις γαστρονομικές φωτογραφίες μου; Εάν ναι, τότε έχω απαντήσει σε όλα σας τα ερωτήματα.

Για να απαντήσω και στα πιο τεχνικά θέματα.

Φυσικά και έχω επεξεργαστεί όλες τις φωτογραφίες, φυσικά και έχω “σβήσει” κεραίες από τις ταράτσες και οτιδήποτε άλλο αποσπά τον ταξιδιώτη από τη μαγεία του καταλύματός σας, ναι δεν έχει πάντα λιακάδα όταν φωτογραφίζω, και χρησιμοποιώ τεχνητό φωτισμό, αλλά στην κατάλληλη θερμοκρασία, ώστε να φαντάζει σαν το ηλιακό φως. Γιατί για τον ήλιο της Ελλάδας ξεκινάνε οι περισσότεροι τουρίστες από τις χώρες τους.

Οι φακοί που χρησιμοποιώ είναι ειδικοί αρχιτεκτονικοί, ώστε να μην υπάρχει καμία παραμόρφωση και να μπορούν να αποτυπώνουν και στις πιο δύσκολες συνθήκες, δυναμικού εύρους, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες των δωματίων.

Στην ομάδα μου, υπάρχουν οι πλέον έμπειροι στυλίστες, αν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, τόσο για τα δωμάτια όσο και για τα ρούχα των μοντέλων. Επίσης εξειδικευμένοι food stylists. Αν αυτό ωστόσο είναι απαγορευτικό, η εμπειρία μου και οι κατάλληλες οδηγίες που θα λάβετε, θα προσπαθήσουν να αμβλύνουν τις όποιες ελλείψεις.

Η πρότασή μου είναι να μοιράσετε τον προϋπολογισμό σας σε κάποιες ημέρες αρχιτεκτονικής φωτογράφισης, ώστε να έχετε το απαιτούμενο υλικό για να προβάλλετε όλους τους τύπους δωματίων σε όλα τα κανάλια και σε κάποιες ημέρες lifestyle φωτογράφισης. Μέσα από την lifestyle φωτογράφιση θα βγάλετε τις απαραίτητες εικόνες για να πείτε την ιστορία του ξενοδοχείου σας όχι μόνο στο site σας, αλλά και στα social media.

Για περισσότρες πληροφορίες επισκεφθέιτε την ιστοσελίδα