Η εξατομίκευση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των ξενοδοχείων παραπάνω από 10% και να μειώσει το κόστος περισσότερο από 15% μέχρι το 2025, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Colliers International.

Ένα ρομπότ μπορεί να μην έχει χαμόγελο, αλλά μπορεί να αναγνωρίσει πρόσωπα, να θυμάται τα ονόματα και κυρίως να θυμάται τις προτιμήσεις, τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές των επισκεπτών.

Η έρευνα εκτιμά ότι το 73% των χειρωνακτικών δραστηριοτήτων στον κλάδο της φιλοξενίας μπορεί να αυτοματοποιηθεί κάτι που εφαρμόζουν ήδη διεθνής αλυσίδες φιλοξενίας όπως οι Marriott, Hilton και Accor οι οποίες επενδύουν ήδη στην αυτοματοποίηση στοιχείων του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Ενώ η αυτοματοποίηση προβλέπεται να αντικαταστήσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, η καινοτόμος τεχνολογία δεν θα είναι και τόσο αρνητική, αφού θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Απλά οι υπάρχοντες ρόλοι θα επαναπροσδιοριστούν και οι εργαζόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν την καριέρα τους με πρόσθετη κατάρτιση, τονίζεται στην έρευνα.

Η χρήση ρομπότ στο χώρο της φιλοξενίας γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένη και η έρευνα προβλέπει ότι παγκοσμίως μέχρι το 2020 θα έχουν πουληθεί 66.000 στον τομέα.

Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και θα πρέπει να δίνουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να επιλέξουν κάθε μέρος της εμπειρίας τους στο ξενοδοχείο. Θα πρέπει να μάθουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ της αλληλεπίδρασης του προσωπικού και της αυτοματοποιημένης εξυπηρέτησης πελατών με την τεχνολογία AI.

Τα ρομπότ αναπτύσσονται για να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών σε ένα ξενοδοχείο. Αυτά τα ρομπότ προσφέρουν μια σειρά από χρήσεις από τεχνητά έξυπνα chatbots που σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν στη διαδικασία εξυπηρέτησης πελατών, μέσω ρομπότ θυρωρού και μπάτλερ που έχουν τη δυνατότητα να παραδίνουν αποσκευές, να κάνουν check-out και να παραδώσουν γεύματα. Και όλα αυτά αποτελεσματικά στους επισκέπτες 24 ώρες το 24ωρο και τις 7 ημέρες της εβδομάδας.

Με όλο και περισσότερες καινοτομίες της AI που είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες για να εκφράσουν τόσο την ικανοποίηση όσο και το παράπονο τους, η επιρροή αυτής της τεχνολογίας και η χρήση των εργαλείων κοινωνικής ακρόασης αναμένεται να γίνουν στάνταρ καθώς πλησιάζουμε στο 2030, επισημαίνεται.