Ο αντίκτυπος του COVID-19 στην αεροπορία ήταν καταστροφικός. Με περίπου 40 αεροπορικές εταιρείες να έχουν καταρρεύσει κατά τη διάρκεια του 2020, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Cirium Airline Insights Review.

Η έκθεση περιγράφει ορισμένες από τις επιπτώσεις της πανδημίας στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς και την εξέλιξη των τάσεων.

Ορισμένοι προορισμοί όπως η Κίνα, τουλάχιστον στην εγχώρια αγορά, έχουν δείξει σημάδια ανάκαμψης.

Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προσθέσει τεράστια ποσά χρέους στους ισολογισμούς τους, 220 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με την IATA. Και συνεχίζουν να καίνε μετρητά καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν μια ευέλικτη υπηρεσία.

Η έκθεση προβλέπει απώλεια 118,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών το 2020, μειώνοντας τα 39 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, αλλά μια πιθανή επιστροφή να είναι θετική σε μετρητά στα τέλη του 2021.

Η έναρξη των εμβολιασμών, η άρση των περιορισμών ταξιδιού και η πενιχρή ζήτηση θα είναι οι μεγάλοι παράγοντες που συμβάλλουν σε οποιαδήποτε ώθηση στην τύχη του κλάδου.

Πως οι αεροπορικές εταιρείες θα αποκτήσουν ευελιξία

Η ενοποίηση των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται πολύ πιθανή, βασιζόμενη σε κάποια από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν το 2020.

Οι συγχωνεύσεις μεταξύ μεσαίων αερομεταφορέων είναι στα χαρτιά, όπως και η απόκτηση μικρότερων αερομεταφορέων από μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες, με την έκθεση να δείχνει την Ασία-Ειρηνικό ως μια περιοχή ώριμη για ενοποίηση.

Άλλες τάσεις που επισημαίνονται περιλαμβάνουν την ανάγκη για αεροπορικές εταιρείες να βρουν νεότερους, πιο άμεσους τρόπους για την πρόβλεψη της ζήτησης καθώς και μεγαλύτερη ανάγκη για ευελιξία.

Με ακόμη μικρότερα παράθυρα κράτησης λόγω της πανδημίας – το 40% των κρατήσεων το τέταρτο τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν την τελευταία στιγμή – οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να βασίζονται σε ιστορικά δεδομένα για να προβλέψουν τη ζήτηση. Και θα πρέπει να κοιτάξουν σε άλλες πηγές. Όπως δεδομένα αναζήτησης και δραστηριότητα κοινωνικών μέσων που θα τους βοηθήσουν να προβλέψουν ακόμα και τις τιμές.

Ομοίως, το παράθυρο προγραμματισμού πτήσεων είναι πιθανό να κινηθεί από έξι σε οκτώ μήνες σε μια διαδικασία προγραμματισμού έξι έως οκτώ εβδομάδων. Πράγμα που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να βασίζονται στην τεχνολογία για να φέρουν αυξημένη ευελιξία στις πτητικές λειτουργίες.

Επίσης, αγγίζει την ψηφιακή εμπειρία που υπογραμμίζει τη σημασία των πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για τους ταξιδιώτες, προκειμένου να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, ιδίως με μικρότερα παράθυρα κρατήσεων.

Επισημαίνεται επίσης η ανάγκη για άψογη εμπειρία αεροδρομίου και πτήσης, όπως έχει ήδη επισημανθεί σε πολλές αναφορές και η έκθεση προβλέπει επιτάχυνση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο χώρο καθώς και νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επιβατών.