Ο πρώτος δικηγόρος-ρομπότ από την AirHelp, τον μεγαλύτερο οργανισμό που ειδικεύεται στα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών είναι γεγονός.

Η νέα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στον κλάδο των νομικών υπηρεσιών καθιστά την διαδικασία λήψης αποζημίωσης για τους επιβάτες ευκολότερη, φθηνότερη και ταχύτερη, αφού οι ποσότητες τόσο προσωπικών όσο και νομικών δεδομένων είναι τεράστιες.

Οι λόγοι που οδηγούν τους επιβάτες στη διεκδίκηση αποζημίωσης

Οι πιο συχνοί λόγοι που οδηγούν τους επιβάτες στη διεκδίκηση αποζημίωσης είναι η έλλειψη πιλότων και ο υπερτουρισμός.

Σύμφωνα με προβλέψεις, ο αριθμός των ανθρώπων που ταξιδεύουν με αεροπλάνο αναμένεται να αυξηθεί παγκοσμίως από 3,8 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2016 σε πάνω από 8,2 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2037.

Κάθε χρόνο περίπου 7,2 εκατομμύρια πτήσεις παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα και εκτιμάται ότι μέχρι το 2042 ο αριθμός αυτό θα ανέλθει στα 20 εκατομμύρια.

Ο αριθμός των επιβατών που δικαιούται αποζημίωση λόγω καθυστέρησης ή ματαίωσης της πτήσης τους προβλέπεται να ξεπεράσει τα 11 εκατομμύρια παγκοσμίως, ο μεγαλύτερος αριθμός που έχει καταγραφεί, και ακόμη το 87% δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του σχετικά με την αποζημίωση που δικαιούται με αποτέλεσμα να μην λαμβάνει χρήματα που δικαιωματικά του ανήκουν.

Για τους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, η μέση αποζημίωση ανέρχεται στα 350 ευρώ ενώ το κόστος για να προσλάβουν δικηγόρο που θα διεκδικήσει εκ μέρους τους την αποζημίωση αυτή, μπορεί να είναι πιο υψηλό από την ίδια την αποζημίωση, επομένως οι επιβάτες παραιτούνται από τη διαδικασία.

Πως λειτουργούν οι δικηγόροι-ρομπότ της Airhelp

Οι δικηγόροι και οι μηχανικοί τεχνολογίας της AirHelp συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν έναν αριθμό bots τεχνητής νοημοσύνης με γνώσεις τόσο της βιομηχανίας όσο και νομικές.

Τα bots μπορούν μπορούν να ελέγχουν ταξιδιωτικά έγγραφα να κάνουν νομικές αξιολογήσεις και να αναλύουν σε δευτερόλεπτα εάν ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση.

Τα bots πραγματοποιούν σήμερα περίπου το 60% της αρχικής νομικής αξιολόγησης της AirHelp. Συνολικά, έχουν εξοικονομήσει 1.960 ώρες εργασίας κάθε μήνα από τη νομική ομάδα της AirHelp, επιτρέποντας στους υπαλλήλους της να εστιάζουν στο πως θα διεκδικήσουν εκ μέρους των επιβατών ακόμα μεγαλύτερη προστασία για τα δικαιώματά τους.

Τα bots νομικών υπηρεσιών της AirHelp έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες δεδομένα από προηγούμενα περιστατικά κάτι που τους δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστούν αυτόματα νέα αιτήματα για αποζημίωση, προτείνοντας την καλύτερη δυνατή σειρά ενεργειών και κυρίως εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα ανθρώπινου λάθους.

Συνεπώς, τα bots μπορούν να αναγνωρίσουν αν δικαιούται ο επιβάτης αποζημίωση σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Πλέον χρησιμοποιούνται σε όλα τα αιτήματα της AirHelp σε νομικό επίπεδο και αυτά που εγκρίνονται αναλύονται από ένα δεύτερο bot.

Αυτός ο έξυπνος αλγόριθμός έχει πρόσβαση σε χιλιάδες επιτυχημένα αιτήματα αποζημίωσης από περισσότερες 30 χώρες κάτι που σημαίνει πως μπορεί να καθορίσει το πόσο πιθανό είναι ένα αίτημα να είναι επιτυχημένο σε πραγματικό χρόνο.

Έχει χρησιμοποιηθεί επιτυχώς σε περισσότερες από 150.000 περιπτώσεις και έδωσε σωστά αποτελέσματα στο 96% των περιπτώσεων, ποσοστό 5% υψηλότερο από το μέσο όρο επιτυχίας των ανθρώπων.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει συμβάλλει σημαντικά στην πρόσβαση σε νομική υποστήριξη. Καθιστώντας τη νομική βοήθεια δωρεάν, προσβάσιμη και άμεση για τους καταναλωτές, περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούν να διεκδικήσουν την αποζημίωση που δικαιούνται.