Όπως και τόσοι άλλοι, ο κορωνοϊός έχει στερήσει από τους ταξιδιωτικούς επηρεαστές τα προς το ζην τους. Τα διεθνή ταξίδια είναι σχεδόν αδύνατα και οι διαφημιστικοί συνεργάτες έχουν μειώσει δραστικά τις παραγγελίες τους.

Οι ταξιδιωτικοί επηρεαστές προωθούν τα ταξίδια σε περιοχές υψηλού κινδύνου

Όπως το εμιράτο του Κόλπου του Ντουμπάι. Βασίζεται σε αστέρια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσει παραθεριστές – τελικά, θέλει να γίνει ο “κορυφαίος τουριστικός προορισμός στον κόσμο”, σύμφωνα με τα λόγια της ιστοσελίδας της τουριστικής αρχής. Οι επηρεαστές λαμβάνουν πολλά οφέλη στο Ντουμπάι. Σε αντάλλαγμα, υποτίθεται ότι πείθουν τους ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν για να κλείσουν τις διακοπές τους στην πόλη της ερήμου παρά την πανδημία του κορωνοϊού και τα πρόσφατα σκάνδαλα σχετικά με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Υπάρχουν επίσης πολλές εικόνες που κυκλοφορούν στο Instagram από τις Μαλδίβες, την Πορτογαλία και το Μεξικό. Οι επηρεαστές επικρίνονται για τις ξέγνοιαστες αναρτήσεις τους – και όχι μόνο επειδή όλοι αυτοί οι προορισμοί είναι περιοχές κινδύνου κοροναϊού. Το επιχειρηματικό τους μοντέλο έχει απροσδόκητα ξινίσει και οι γυαλιστερές αναρτήσεις τους έχουν αποκτήσει μια πικρή επίγευση. Το γεγονός ότι οι επηρεαστές μπορούν να πετάξουν σε όλο τον κόσμο, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να μείνουν στο σπίτι και δεν μπορούν καν να δουν την οικογένεια και τους φίλους τους είναι πηγή αντιδράσεων για πολλούς.

Επιπλέον, ορισμένοι αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συμπεριφέρονται αρκετά άσχημα στο εξωτερικό. Στα τέλη Ιανουαρίου, αρκετοί επηρεαστές απελάθηκαν από το ινδονησιακό νησί Μπαλί. Οι ινδονησιακές αρχές είχαν προσκαλέσει χιλιάδες επηρεαστές από όλο τον κόσμο τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσουν την τουριστική οικονομία του νησιού που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ένας από αυτούς που εκδιώχθηκαν ήταν ο Ρώσος αστέρας του Instagram Σεργκέι Κοσένκο, ο οποίος έχει περίπου 4,9 εκατομμύρια οπαδούς. Είχε γιορτάσει ένα πάρτι με περισσότερους από 50 επισκέπτες, παραβιάζοντας τους κανονισμούς του COVID, και είχε κινηματογραφήσει τον εαυτό του να ιππεύει στη θάλασσα με ένα μοτοποδήλατο.

Μια μη αναστρέψιμη τάση – επηρεαστές ως αποτελεσματικοί διαφημιζόμενοι

Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης, η TUI, συνεργάζεται εδώ και χρόνια με επηρεαστές. “Οι επηρεαστές αποτελούν μέρος του τμήματος της κοινωνίας που διαμορφώνει τη γνώμη”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της TUI Μάγκνους Χούτενμπερεντ στο DW.

Όχι μόνο επεκτείνουν την εμβέλεια της εταιρείας, αλλά δείχνουν και προορισμούς διακοπών από μια νέα προοπτική, εξήγησε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συνεργασία με τους επηρεαστές αποτελεί “ουσιαστικό μέρος” της στρατηγικής μάρκετινγκ της εταιρείας, δήλωσε ο Hüttenberend. Ωστόσο, λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών, πολλές συνεργασίες επί του παρόντος δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.

 

Επηρεαστές που υποστηρίζουν βιώσιμα ταξίδια

Υπάρχει ένας άλλος τρόπος, όπως φαίνεται από τους ταξιδιωτικούς επηρεαστές όπως η Kathrin Heckmann, η οποία διευθύνει ένα ταξιδιωτικό blog που ονομάζεται Fräulein Draußen (κα Outdoors). Έχει πάνω από 23.000 συνδρομητές που την ακολουθούν στο Instagram. Η Heckmann συνήθως κάνει πεζοπορία στα βουνά ή με το ποδήλατό της. Όχι μόνο δείχνει στους οπαδούς της την ομορφιά της φύσης, αλλά επίσης εφιστά την προσοχή τους σε θέματα όπως η φύση και η διατήρηση των ειδών.  Προσπαθεί επίσης να προκαταλάβει τους μιμητές, για παράδειγμα, προσθέτοντας μόνο πρόχειρες πληροφορίες τοποθεσίας στις φωτογραφίες της.

Είναι επικριτική με τους επηρεαστές που καταστρέφουν το περιβάλλον για όμορφες φωτογραφίες ή ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Ωστόσο, είναι σημαντικό για αυτήν ότι η λέξη influencer δεν έχει μόνο αρνητική χροιά στο κοινό. “Υπάρχουν αρκετοί επηρεαστές που κάνουν καλό, που εκπαιδεύουν τους ανθρώπους σχετικά με τη βιωσιμότητα, την προστασία του περιβάλλοντος ή πολιτικά ζητήματα”, προσθέτει η Χέκμαν.