Η μείωση των μετακινήσεων, ιδιαίτερα την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας, “ξεκλείδωσε” την άγρια φύση.
Πολλά είδη άγριων ζώων εμφανίστηκαν στους άδειους δρόμους μεγάλων πόλεων, ενώ τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μειώθηκαν αισθητά.

  • Το 77% των Βρετανών δήλωσε πως η προστασία του περιβάλλοντος θα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τα επόμενα ταξίδια.
  • Σχεδόν οι μισοί (49%) ανέφεραν ότι οι επιπτώσεις του COVID-19 έχουν αυξήσει την ευαισθητοποίηση τους σχετικά με τις επιπτώσεις των ταξιδιών στο περιβάλλον.

Αυτό αποκάλυψε έρευνα που πραγματοποίησε η iCarhireinsurance.com, για τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών.

  • Το 18% είπε ότι σκοπεύει να είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, ύστερα από την εμφάνιση της άγρια ζωής σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας.
  • Το 15% αποκάλυψε ότι η μείωση της ταξιδιωτικής ρύπανσης κατά τη διάρκεια της καραντίνας τους έκανε πιο φιλικούς στο περιβάλλον.
  • Το 14% των Βρετανών υποστήριξε ότι ο ίδιος ο ιός τους έκανε πιο ευαίσθητους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Τι τους επηρέασαν ελάχιστα

  • Οι ifluencers (9%)
  • Τα μέσα ενημέρωσης (8%)
  • Τα φιλανθρωπικά ιδρύματα (7%)
  • Οι περιβαλλοντικές διαμαρτυρίες (7%)
  • Τα κοινωνικά μέσα (4%)
  • Και οι πολιτικοί (2%)

Δράσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, για να προστατεύσουν το περιβάλλον, οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου θα:

  • Είναι πιο προσεκτικοί αναφορικά με τη χρήση ενέργειας (26%)
  • Ταξιδέψουν λιγότερο συχνά (25%)
  • Μετακινούνται με δημόσιες συγκοινωνίες (21%)
  • Χρησιμοποιούν εναλλακτικές επιλογές μεταφοράς αντί για αεροπλάνο (21%)
  • Δεν θα ταξιδέψουν σε κανέναν προορισμό μέχρι στιγμής (20%)
  • Επιλέγουν “καθαρές” πτήσεις (19%)
  • Κάνουν κράτηση σε φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα (17%)

Προκλήσεις

Στην άλλη όψη του νομίσματος, ορισμένοι ανέφεραν πως ο κορωνοϊός δεν επηρέασε τη στάση τους απέναντι στη φύση.

  • Το 36% είπε ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος δεν αποτελεί προτεραιότητα τους.
  • Το 17% δήλωσε πως, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ από τον Μάρτιο, η ανάγκη τους για διακοπές είναι πιο σημαντική από το να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον.
  • Το 15% υποστήριξε ότι οι ελάχιστες επιλογές που έχουν να ταξιδέψουν τους καθιστά δύσκολο να αναπτύξουν την οικολογική συνείδηση τους, όταν κάνουν​​ κράτηση για διακοπές.