Η πανδημία θα αλλάξει ορισμένες από τις διαδικασίες στα αεροδρόμια όταν ο τομέας των αερομεταφορών θα αρχίσει να λειτουργεί ξανά.
Σύμφωνα με ανάλυση του Phocuswire το κλειδί στο αεροδρόμιο του μέλλοντος, θα είναι η τεχνολογία. Όπως η αξιοποίηση ευφυών επιχειρησιακών και επιβατικών τεχνολογιών, μαζί με την καινοτομία στην τεχνητή νοημοσύνη, στις βιομετρικές μετρήσεις και στην κινητικότητα.
Αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούνται ήδη σε διάφορα αεροδρόμια, αλλά με κατακερματισμένο τρόπο. Με σωστή και συνεχή ευθυγράμμιση των αεροδρομίων υπογραμμίζει η Phocuswire, αυτές οι λύσεις μπορούν να ενσωματωθούν για να επιτευχθεί ο απαιτούμενος στόχος.
Το αεροδρόμιο του μέλλοντος μετά την πανδημία
Κάποια παραδείγματα τεχνολογιών που ήδη χρησιμοποιούνται μπορούν να ενσωματωθούν για τη δημιουργία ενός έξυπνου και αποκεντρωμένου αεροδρομίου του μέλλοντος.
Check-in εκτός αεροδρομίου
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) προσφέρουν λύση check-in εκτός αεροδρομίου. Το σύστημα ελέγχει τους επιβάτες και τις αποσκευές τους από τα σπίτια ή τα ξενοδοχεία ή από οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία εκτός αεροδρομίου.
Πολλά εργαλεία τεχνολογίας για απομακρυσμένο check-in και για οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία, προσφέρουν επιπλέον πληρωμές αποσκευών καθώς και πωλήσεις εισιτηρίων σε επιβάτες.
Πολλά τέτοια παραδείγματα υπάρχουν στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία, αφού το check-in εκτός αεροδρομίου θεωρείται ζωτικής σημασίας στην πρωτοβουλία New Experience Travel Technologies (NEXTT) της IATA.
Βιομετρική αναγνώριση
Εκατοντάδες αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο δοκιμάζουν βιομετρική αναγνώριση, μια τεχνολογία που επαληθεύει την ταυτότητα μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων ή χαρακτηριστικών προσώπου.
Αυτό επιτρέπει στους επιβάτες να συντομεύσουν με ασφάλεια την επιβίβαση.
Τα βιομετρικά στοιχεία θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται κατά την επόμενη δεκαετία, για να συμπεριλάβουν τη διαδικασία check-in, το σημείο ελέγχου ασφαλείας και την εγχώρια επιβίβαση.
Η IATA ανέπτυξε την πρωτοβουλία OneID για την τυποποίηση της χρήσης βιομετρικών στα αεροδρόμια, διατηρώντας το ταξίδι των επιβατών απρόσκοπτο και ασφαλές.
Παρακολούθηση δεδομένων και αναλυτικά στοιχεία
Μετά το ξέσπασμα του Covid-19, αναπτύχθηκαν πολλές εφαρμογές παρακολούθησης ατόμων σε περιοχές για υγειονομικό έλεγχο.
Αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα αεροδρόμια. Να ενσωματωθούν στα συστήματα check-in των αεροπορικών εταιρειών για να προεγκρίνουν τους επιβάτες για ταξίδια, με βάση το ιστορικό τοποθεσίας τους.
Επιπλέον, ο θερμικός εξοπλισμός για τη λήψη της θερμοκρασίας των επιβατών μπορεί να υιοθετηθεί πλήρως ως μέρος της μελλοντικής λύσης.
Ήδη η Etihad Airways ανακοίνωσε δοκιμές για ανέπαφες τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης σε αεροδρόμια που μπορούν να εκτιμήσουν την κατάσταση υγείας ενός επιβάτη.
AI και Digital Concierge
Η British Airways δοκιμάζει με ρομπότ AI να αλληλεπιδράσει με τους επιβάτες και να τους παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για το ταξίδι τους.
Οι εφαρμογές επιβατών αυξάνονται επίσης και οι ψηφιακοί θυρωροί θα προσφέρουν πολλαπλές υπηρεσίες στους επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.