Οι επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη σύγχρονη κοινωνία είναι αμέτρητες και η επιρροή τους στις ταξιδιωτικές προθέσεις των ανθρώπων είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Ειδικότερα, η συνεχής απεικόνιση των προνομιακών τρόπων ζωής άλλων ανθρώπων πιέζει τους Αμερικανούς να επιδιώξουν ιδανικά ταξίδια, μερικές φορές με κόστος που δεν μπορούν να αντέξουν.

Αυτό αποκάλυψε νέα έρευνα από το Forbes Advisor η οποία διερεύνησε τους τρόπους με τους οποίους το ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα social media επηρέασε τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις ΗΠΑ.

Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

  • Σχεδόν οι μισοί (48%) των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέφεραν ότι ταξίδεψαν σε έναν συγκεκριμένο προορισμό ή ορόσημο, ειδικά επειδή το είδαν να εμφανίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών είναι πιο ευάλωτες στην επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ποσοστό 82% των ερωτηθέντων Gen Z ανέφεραν ότι είχαν ταξιδέψει κάπου αφού το είδαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 57% των Millennials είπε το ίδιο.

Οι ερωτηθέντες με υψηλότερα οικογενειακά εισοδήματα φάνηκε ότι ήταν πιο πιθανό να προγραμματίσουν ταξίδια σε ένα συγκεκριμένο μέρος αφού το είδαν αναρτημένο στο διαδίκτυο.

Σχεδόν τα δύο τρίτα όσων κερδίζουν 120.001 δολάρια ή περισσότερα ετησίως έκαναν κράτηση για έναν προορισμό αφού το είδαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αντιγραφή ταξιδιωτικών συμπεριφορών

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι «συχνά» ή «πάντα» νιώθουν πίεση να μιμηθούν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής ή να αναπαράγουν διάφορες ταξιδιωτικές εμπειρίες που έχουν δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα είπαν ότι τουλάχιστον «μερικές φορές» αισθάνονται υποχρεωμένοι να το κάνουν.

 

Και πάλι, ο αντίκτυπος είναι μεγαλύτερος στις νεότερες γενιές, με το 95% Gen Z ταξιδιωτών να δηλώνουν ότι έχουν νιώσει αυτήν την πίεση τουλάχιστον μερικές φορές. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο πόσο συχνά ελέγχουν τις ροές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι ερωτηθέντες ηλικίας 18 έως 26 ετών ανέφεραν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ότι βλέπουν ταξιδιωτικό περιεχόμενο στις κοινωνικές πλατφόρμες τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

Το φαινόμενο FOMO

Πολλοί ταξιδιώτες υποφέρουν από την εκτεταμένη ταλαιπωρία που τώρα είναι γνωστή ως FOMO («φόβος της απώλειας).

  • Το 44% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι αύξησαν τους προϋπολογισμούς των ταξιδιών τους αφού είδαν αναρτήσεις διακοπών από συνομηλίκους ή άτομα που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Το 44% τόνισε ρητά ότι δεν έχουν αυξήσει  τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς τους λόγω αυτού που βλέπουν στα socials.
  • Οι ταξδιώτες Gen Z (79%) και Millennial (53%) αποδείχθηκαν οι πιο πιθανό να αυξήσουν τα έξοδα ταξιδιού λόγω της δραστηριότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όσοι έχουν υψηλότερο οικογενειακό εισόδημα αποδείχθηκε επίσης πιο πιθανό να επεκτείνουν τους προϋπολογισμούς των διακοπών τους με βάση τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σχετίζονται με ταξίδια.

Το 60% εκείνων που κερδίζουν μεταξύ 120.001 και 150.000 δολάρια ετησίως να λένε ότι το έχουν κάνει.

Κατά γενικό κανόνα, τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα διατήρησαν τους προηγούμενους προϋπολογισμούς τους, με το 72% των ερωτηθέντων που βγάζουν κάτω από 30.000 δολάρια ετησίως να λένε ότι δεν αύξησαν τις ταξιδιωτικές δαπάνες.

Η υπερβολική δαπάνη είναι τάση

Το 42% των συμμετεχόντων στη μελέτη ανέφεραν ότι είχαν χρέος πιστωτικής κάρτας ή ξόδεψαν περισσότερα από όσα αρχικά σκόπευαν για διακοπές, αφού είδαν ένα παρόμοιο ταξίδι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Για άλλη μια φορά, η γενιά Gen Z προηγείται όσον αφορά στις υπερβολικές δαπάνες για ταξίδια, με το 78% να αναλαμβάνει χρέος πιστωτικών καρτών ή να υπερβαίνει τον αρχικό προϋπολογισμό του, ενώ οι μισοί Millennials παραδέχθηκαν το ίδιο.

Μεταξύ των ατόμων με υψηλότερο εισόδημα, πάνω από τα μισά από αυτά που κερδίζουν τουλάχιστον 120.000 δολάρια ετησίως δήλωσαν ότι έχουν ξοδέψει περισσότερα από ό,τι αρχικά είχαν προϋπολογιστεί σε διακοπές.

Το 47% αυτών με εισόδημα μεταξύ 90.000 και 120.000 δολαρίων έχουν επίσης συσσωρευμένα χρέη ή υπερβολικές δαπάνες.