Το μέλλον του μάρκετινγκ των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω των ψηφιακών διαφημιστικών εκστρατειών εξετάζει σε νέα έρευνά της η Sojern. Στη μελέτη με τίτλο «Έκθεση για τη διαφήμιση στα ταξίδια το 2019» συμμετείχαν 600 τουριστικοί marketers.

Η κύρια πρόκληση για φέτος είναι αρχικά να μπορούν να διαμορφώσουν εξατομικευμένες διαφημίσεις και προσφορές σε πραγματικό χρόνο.

Ακολουθεί το γεγονός της κερδοφορίας μετά την επένδυση στις εν λόγω διαφημιστικές εκστρατείες.

Στην Ευρώπη, η σημαντικότερη πρόκληση είναι να γίνει κατανοητό πώς να χρησιμοποιηθούν καλύτερα τα δεδομένα των πελατών.

Που ξοδεύουν τα brands το budget τους ;

Το 2018, η ψηφιακή διαφήμιση αντιπροσώπευε το 47% των επενδύσεων. Ακολούθησε η έντυπη διαφήμιση (16%) και η διαφήμιση στην τηλεόραση (13%).

Φέτος, ο κλάδος της κρουαζιέρας σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο στην ηλεκτρονική διαφήμιση, ακολουθούμενος από τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών και τους οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμού.

Τα brands επενδύουν το ήμισυ του προϋπολογισμού τους στο μάρκετινγκ σε ψηφιακά μέσα.

Συγκεκριμένα στο Facebook και το Instagram (23%), στις μηχανές αναζήτησης (19%) και στις ανεξάρτητες αγορές (12%).

Πως διαφημίζονται στα brands στα κοινωνικά μέσα ;

Οι marketeres της βιομηχανίας τουρισμού θεωρούν το Facebook και το Instagram το καλύτερο μέρος για να «χτίσουν» την εικόνα της μάρκας και να λαμβάνουν σχόλια. Οι μηχανές αναζήτησης και τα βίντεο βρίσκονται στη δεύτερη και στην τρίτη θέση. Οι αερομεταφορείς είναι αυτοί που σκοπεύουν να επενδύσουν τα μέγιστα στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης το 2019.

Η μελέτη εξηγεί ότι οι ευκαιρίες διαδικτυακής διαφήμισης συνδέονται όλο και περισσότερο με τα κοινωνικά μέσα. Μέσω του Facebook, είναι δυνατή η στόχευση συγκεκριμένων χρηστών του Διαδικτύου. Το Instagram είναι χρήσιμο ως βιτρίνα.

Σε αυτές τις πλατφόρμες, το βίντεο λαμβάνει συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό. Το Facebook και το YouTube αποτελούν τους πιο διαδεδομένους ιστότοπους για τη διανομή αυτού του περιεχομένου. Ωστόσο και το Instagram δεν είναι πολύ μακριά. Σχεδόν οι μισές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα σκοπεύουν να μεταδώσουν βίντεο στο Instagram το 2019.

Πως μετρούν τα brands την απόδοσή τους ;

Μεταξύ των τρόπων μέτρησης της απόδοσής τους, οι μάρκες τουρισμού επικεντρώνονται κυρίως στην επισκεψιμότητα του ιστότοπού τους, το κόστος ανά κράτηση και τα ποσοστά των κλικ που λαμβάνουν.

“Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι η μέτρηση των επιδόσεων μάρκετινγκ σε πολυκαναλικούς σταθμούς. Ειδικότερα, δοκιμάζεται μια προσέγγιση που συνίσταται στη θέσπιση κανόνων για το τι πρέπει να αντιπροσωπεύει κάθε κανάλι για κάθε αγορά.

Εξατομίκευση, η μεγαλύτερη πρόκληση στο μέλλον

Για την Sojern, η κατανόηση των δεδομένων της επιτρέπει να παράγουμε πιο ποιοτικές διαφημίσεις με στόχο τη βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Η προσαρμογή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την τουριστική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τη μελέτη. Ως εκ τούτου, οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύσουν τους ταξιδιώτες με βάση την προσοχή τους στην αγορά. Παράλληλα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τη συμπεριφορά τους και να γνωρίζουν πότε θα χάσουν τους πιθανούς πελάτες τους.

Επένδυση στις νέες τεχνολογίες

Η μελέτη σημειώνει ότι οι έμποροι του τουρισμού θα επενδύσουν περισσότερο στις αναδυόμενες τεχνολογίες το 2019 από ό, τι πριν. Μια στις τρεις εταιρείες σχεδιάζει να εργαστεί για streaming audio, συνδεδεμένη τηλεόραση, chatbots και φωνητική έρευνα.

Οι έμποροι πιστεύουν ότι το Facebook και το Instagram είναι πιθανότερο να διαταράξουν την αγορά τουριστικού μάρκετινγκ τα επόμενα 5 χρόνια. Πίσω από αυτό, βρίσκουμε Amazon και στη συνέχεια τις διαφημίσεις μέσω Google.