Σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για τις διακοπές του φέτος, σύμφωνα με την έκθεση Retail and Leisure Outlook 2024 της τράπεζας NatWest.

Από την έρευνα, που πραγματοιήθηκε με τη συμμετοχή 2.000 Βρετανών, προκύπτει ότι οι διακοπές θεωρούνται όλο και περισσότερο «αναγκαιότητα», παρά «πολυτέλεια».

  • Το 17,3% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα στις διακοπές φέτος σε σύγκριση με πέρυσι.
  • Ακόμη και μεταξύ εκείνων, που αναμένουν να τα οικονομικά τους να είναι πιο αδύναμα το 2024, το ένα τρίτο, ή 33,5%, σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες για τις διακοπές.
  • Το 44% αναμένει ασθενέστερα οικονομικά φέτος σε σύγκριση με το 2023
    Από αυτούς μόνο το 27,1% θα μειώσει τις δαπάνες για τις διακοπές του φέτος.
  • Τις μεγαλύτερες πιέσεις για περικοπές στις ταξιδιωτικές δαπάνες δέχονται οι γενιές Gen Z και Millennials
  • Οι τακτικές για την εξοικονόμηση χρημάτων, περιλαμβάνουν μικρότερα ταξίδια, επιλογή μικρότερων πτήσεων ή ταξίδι εσωτερικού αντί για ταξίδι στο εξωτερικό.
  • Οι καταναλωτές αποδέχονται τη δυναμική τιμολόγηση για τα ξενοδοχεία και τους ναύλους αεροπορικών εταιρειών, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία δαπανών.

Ο κ. David Scott, ανώτατο στέλεχος της τράπεζας, δήλωσε: «Η ταξιδιωτική βιομηχανία ευνοείται ιδιαίτερα από το γεγονός ότι το ένα πέμπτο των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες για τις διακοπές του φέτος. Αυτό δείχνει πόσο πολύ εκτιμούν οι Βρετανοί τα ταξίδια, ακόμη και σε περιόδους υψηλής οικονομικής πίεσης».

Ο κ. Richard Lim, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Retail Economics, που συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε: «Οι διακοπές έχουν γίνει ένας κρίσιμος, σχεδόν αδιαπραγμάτευτος τομέας δαπανών για τα νοικοκυριά. Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι αποφασισμένοι να ξεφύγουν φέτος, ιδιαίτερα καθώς προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος στη διάρκεια της πανδημία.

Η πλειονότητα των Βρετανών είναι απρόθυμη να περιορίσει ή να αναβάλλει τις διακοπές της, ακόμη και όταν τα οικονομικά υφίστανται πίεση από τα αυξημένα επιτόκια. Αντιθέτως, στρέφεται σε εναλλακτικές λύσεις για τον περιορισμό του κόστους, επιλέγοντας ταξίδια εκτός αιχμής και φθηνότερους προορισμούς μικρών αποστάσεων, ενώ παράλληλα αναζητά προσφορές της τελευταίας στιγμής.»