Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (77%) σκοπεύουν να κάνουν ένα ταξίδι κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2023.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), αυτό αντιπροσωπεύει μια απότομη αύξηση 16% σε σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους.

Όπως δείχνει η έρευνα, οι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μια αυξανόμενη επιθυμία να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους, με το 63% των ερωτηθέντων να προτιμούν πλέον τα διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης. Αυτό αντιπροσωπεύει διψήφια αύξηση 13% σε μόλις ένα χρόνο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο προγραμματισμένος προϋπολογισμός των διακοπών παραμένει αμετάβλητος, δείχνοντας αποφασιστικότητα για ταξίδια παρά την οικονομική αβεβαιότητα.

Αυξημένο κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, το 37% των Ευρωπαίων θα συνεχίσει να ξοδεύει μεταξύ 1.000 – 2.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι για τις επόμενες διακοπές του. Ένα επιπλέον 19% θα ξοδέψει περισσότερα, ξεπερνώντας το όριο των 2.000 ευρώ.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε:

«Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα ταξίδια παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αυτά είναι ευπρόσδεκτα νέα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι μεγάλο μέρος του προβλεπόμενου ταξιδιού έχει προγραμματιστεί εντός της Ευρώπης . Αυτές οι τάσεις δίνουν μια ελπιδοφόρα εικόνα για τον κλάδο φέτος και αποδεικνύουν την ανθεκτικότητά του απέναντι στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Τώρα, για να αξιοποιήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις έγκαιρες κρατήσεις, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί στενά και να προβλέπει αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών και να προσαρμόζει τις προσφορές του ανάλογα».

Οι Ευρωπαίοι αλλάζουν τις συνήθειές τους για να συνεχίσουν να ταξιδεύουν

Η έρευνα δείχνει ότι το τρέχον οικονομικό κλίμα παραμένει μια σημαντική ανησυχία για τους ταξιδιώτες. Το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού ανησυχεί το 23% των Ευρωπαίων, ενώ ένα επιπλέον 18% δηλώνει ότι απασχολεί τα προσωπικά του οικονομικά και την οικονομική του κατάσταση.

Οι ταξιδιώτες ανταποκρίνονται στις οικονομικές προκλήσεις με μια πιο προληπτική και ευέλικτη αγοραστική συμπεριφορά.

Οι Ευρωπαίοι δεσμεύονται για τα ταξίδια τους νωρίτερα από ένα χρόνο πριν: το 44% έχει ήδη κλείσει πλήρως ή εν μέρει τις επόμενες διακοπές του, αύξηση 7% σε σχέση με το 2022.

Κατά την επιλογή προορισμού, οι ελκυστικές προσφορές και οι ευκαιρίες (17%) αποτελούν βασικό μέλημα, δεύτερον μόνο για ευχάριστο καιρό (18%).

Μια άλλη αλλαγή συμπεριφοράς είναι στις συνήθειες δαπανών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.

Οι περισσότεροι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να μειώσουν τις αγορές τους στον προορισμό (18%), να κλείσουν φθηνότερα καταλύματα (16%) και να επιλέξουν πιο οικονομικά εστιατόρια (15%) για να χωρέσουν στον προϋπολογισμό των διακοπών τους. Η αγορά πακέτων all inclusive και η επίσκεψη λιγότερων αξιοθέατων με χρέωση εισόδου εξετάζονται επίσης από το 12% και το 10% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα.

Ο ταξιδιωτικός προϋπολογισμός παραμένει προτεραιότητα

Παρόλο που το ενεργειακό κόστος εκτινάσσεται στα ύψη και οι βασικές ανάγκες, όπως τρόφιμα και ρούχα ακολουθούν το παράδειγμά τους, τα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους.

Σημειωτέον, τα ταξίδια είναι η μόνη δαπάνη διακριτικής ευχέρειας για την οποία οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να διατηρήσουν (59%) ή να αυξήσουν (16%) τις δαπάνες στις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Μάλιστα, το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές, είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, τους επόμενους μήνες.

Αντίθετα, οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες για τις λιανικές δαπάνες για είδη όπως ηλεκτρονικά είδη και ρούχα, καθώς και για αγορές αναψυχής και ψυχαγωγίας για συναυλίες, φαγητό έξω και αθλήματα.

Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (47%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν το ίδιο ποσό σε αυτές τις κατηγορίες, ενώ μόνο το 8% σκέφτεται να αυξήσει τα έξοδά του.