Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η απουσία Ρώσων τουριστών στη Φινλανδία, επηρεάζει σημαντικά τα έσοδα της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.
Η Ρωσία δεν συγκαταλέγεται επί του παρόντος στις 10 κορυφαίες αγορές πηγών τουριστών.

Η Christina Hietasaari επικεφαλής της Visit Finland, είπε ότι η απουσία Ρώσων έχει πραγματικά αξιοσημείωτο αντίκτυπο στα έσοδα της φινλανδικής τουριστικής βιομηχανίας.

Απώλειες πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως

«Στα έσοδα της Φινλανδίας από τον διεθνή τουρισμό, το μερίδιο των Ρώσων ήταν έως και 19%, τονίζει η Christina Hietasaari.
Τώρα οι απώλειες θα ξεπεράσουν τα 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως».

Προς αναζήτηση σε εναλλακτικές αγορές

Η επικεφαλής της Visit Finland είναι πεπεισμένη ότι οι αρχές της ευρωπαϊκής χώρας πρέπει επειγόντως να αναζητήσουν εναλλακτικές αγορές.
Όλοι βλέπουν τη Φινλανδία ως μια ασφαλή σκανδιναβική χώρα, μακριά από την ασταθή Ανατολική Ευρώπη. Η ήρεμη Λαπωνία είναι πλέον ιδιαίτερα κατάλληλη για τουρίστες, επισημαίνει η Christina Hietasaari.

Το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου κοστίζει 1,5 εκατ. ευρώ το μήνα

Όπως τονίζει ο Topi Manner, Διευθύνων Σύμβουλος της Finnair «το καλοκαίρι, ο όγκος αερομεταφοράς θα πρέπει να φτάσει περίπου το 70% του προπανδημικού επιπέδου.

Επιπλέον, έχουμε μισθώσει περίπου το 10% των αεροσκαφών μας στη Lufthansa και στη British Airways.
Επομένως, μπορούμε να επιστρέψουμε πλήρως το φινλανδικό προσωπικό στη δουλειά.»

Ωστόσο, είναι ακόμα δύσκολο να μιλήσουμε για μεγάλη επιτυχία. Η πανδημία έχει ήδη κοστίσει στη Finnair 1,2 δις ευρώ, με το νέο χρέος να αυξάνεται στα 2,5 δις ευρώ.

Η πανδημία του κορωνοϊού και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν γίνει ένα μεγάλης κλίμακας «διπλό πλήγμα» στο οποίο θα είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστούμε.

Επίσης, η Ρωσία έκλεισε τον εναέριο χώρο της στα τέλη Φεβρουαρίου ως μέρος των αμοιβαίων κυρώσεων που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία και η Φινλανδία έχει πληγεί ιδιαίτερα από αυτό το μέτρο.

Ως αποτέλεσμα του κλεισίματος του εναέριου χώρου, η Finnair άρχισε να πετάει προς την Ασία μέσω του Καυκάσου και του Βόρειου Πόλου. Η διάρκεια των πτήσεων αυξήθηκε κατά αρκετές ώρες.

Προηγουμένως, ήταν δυνατή η πτήση προς τις ασιατικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και της Κορέας, σε μια μέρα.
Η πτήση μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου στο Τόκιο ήταν περίπου εννέα ώρες για παράδειγμα. Τώρα η πτήση μέσω του Βόρειου Πόλου διαρκεί περίπου 13 ώρες. Η νότια διαδρομή διαρκεί ακόμη και περισσότερες από 13 ώρες.

Ως αποτέλεσμα των μεγαλύτερων δρομολογίων, οι φινλανδικές αεροπορικές εταιρείες χάνουν 1,5 εκατομμύριο ευρώ κάθε μήνα.

Ελπίδες στο μέλλον από τα επαγγελματικά ταξίδια

Οι ειδικοί συμφωνούν για το λαμπρό μέλλον του τουρισμού στη Φινλανδία. Ο Topi Manner θεωρεί τον τουρισμό σημαντική ανθρώπινη ανάγκη. Και είναι πεπεισμένος ότι η Φινλανδία θα μπορέσει ακόμα να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Επιπλέον, τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, πιστευόταν ότι οι συναντήσεις θα μετακινούνταν εντελώς σε διαδικτυακή μορφή. Αλλά τώρα η προοπτική έχει αλλάξει.

«Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το μερίδιο των συσκέψεων απομακρυσμένης μορφής στο μέλλον θα είναι περίπου 10-15%, λέει η Nina Vesterinen επικεφαλής του τμήματος Τουρισμού στο City of Helsinki.
Πιθανώς, σύντομες και συνηθισμένες συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε ηλεκτρονική μορφή.

Ωστόσο, οι άνθρωποι έχουν έντονη ανάγκη να συναντηθούν και να κλείσουν συμφωνίες προσωπικά, αντί διαδικτυακά.

Το Ελσίνκι είναι μια ασφαλής πόλη με καλές ευκαιρίες για συναντήσεις. Ελπίζουμε ότι ο επιχειρηματικός τουρισμός στο Ελσίνκι θα συνεχίσει να ανθίζει».