Σύνταξη: tourismtoday.gr

Παρά το περιορισμένο πρόγραμμα πτήσεων, 244 εκατομμύρια επιβάτες επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις και ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, σύμφωνα με ανάλυση της Airhelp.

Από το σύνολο των 795 εκατομμυρίων επιβατών που μεταφέρθηκαν, αυτό αντιστοιχεί σε λίγο λιγότερο από το 31%.
Συγκριτικά, τον τελευταίο χρόνο πριν από την κρίση του κορωνοϊού το 2019, το ποσοστό ήταν μόνο 24%, με 1,125 δις επιβάτες.

«Το καλοκαίρι συγκεκριμένα έδειξε ότι τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες δεν ήταν προετοιμασμένες όσον αφορά το προσωπικό για την αύξηση των αεροπορικών ταξιδιών μετά την πανδημία», δήλωσε ο Tomasz Pawliszyn επικεφαλής της Airhelp.

Σύμφωνα με την ανάλυση, έως και το 40% των επιβατών έπρεπε να αντιμετωπίσουν προβλήματα πτήσεων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Άλλες αιτίες καθυστερήσεων ήταν οι απεργίες και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Η Airhelp δεν αναμένει σημαντική βελτίωση

Ο Tomasz Pawliszyn δεν προβλέπει βελτίωση για το 2023. Όπως εκτιμά «αυτή η αρνητική τάση θα συνεχιστεί φέτος. Όπως σε πολλούς άλλους κλάδους, η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό πρόβλημα που εμποδίζει τις πτητικές λειτουργίες. Σε αυτό προστίθενται οι απεργίες προσωπικού, που προκαλούν επιπλέον καθυστερήσεις».

Οι χώρες με τις περισσότερες καθυστερήσεις

Σύμφωνα με την Airhelp, η Ολλανδία ήταν η χώρα με τις περισσότερες καθυστερήσεις με 37%, ακολουθούμενη από τη Βρετανία και τη Γερμανία μαζί, όπου το 36% των επιβατών παρουσίασε καθυστερήσεις.

Με το 43% των επηρεαζόμενων επιβατών, η Φρανκφούρτη ήταν το τρίτο μη ακριβές αεροδρόμιο στην Ευρώπη μετά την Κέρκυρα και το Μάντσεστερ.

Πτήσεις που απογειώθηκαν περισσότερο από 15 λεπτά αργότερα από το πρόγραμμα αξιολογήθηκαν ως μη ακριβείς.
Οι συνδέσεις που ακυρώθηκαν την εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη απογείωση θεωρήθηκαν ακυρώσεις.