Σύνταξη: tourismtoday.gr

Δεν είναι μυστικό ότι τα διεθνή ταξίδια είναι η κορυφαία προτεραιότητα για τους Αμερικανούς αυτό το καλοκαίρι. Και εξακολουθούν να αποτελούν την υψηλότερη προτεραιότητα τους όσον αφορά στις διακριτικές δαπάνες.

Η ζήτηση για ταξίδια παραμείνει ισχυρή τους επόμενους 12 μήνες, παρά τον συνεχιζόμενο πληθωρισμό ρεκόρ και τη συνολική οικονομική αβεβαιότητα, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Outpayce (που ανήκει στην Amadeus).

Τα διεθνή ταξίδια κατατάχθηκαν για άλλη μια φορά ως η νούμερο ένα υψηλότερη προτεραιότητα σε μια λίστα έξι κατηγοριών δαπανών.

Ο αριθμός των Αμερικανών που τα χαρακτήρισαν «υψηλής προτεραιότητας» για την επόμενη περίοδο ενός έτους αυξήθηκε 12% από έτος σε έτος.

Οι ταξιδιώτες ανέφεραν επίσης ότι αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα για την αναζήτηση διεθνών ταξιδιών κατά τους επόμενους 12 μήνες, με μέσο αναμενόμενο ποσό δαπανών 3.422 δολάρια. Αυτό είναι μια αύξηση 753 δολάρια ανά καταναλωτή, ή +28%, σε σύγκριση με πέρυσι.

Σε άνοδο τα διεθνή ταξίδια

Τι κι αν το κόστος είναι στα ύψη, στον ανταγωνισμό για τα ταξιδιωτικά δολάρια οι ΗΠΑ χάνουν.

Οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια για το εξωτερικό από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν περίπου 10% με πέρυσι (26% από το 2019), σύμφωνα με το Hopper.

Αντίθετα, το κόστος ενός αεροπορικού εισιτηρίου εσωτερικού έχει μειωθεί κατά 11% από πέρυσι και 12% από το 2019.

Ένα διεθνές εισιτήριο κοστίζει επί του παρόντος κατά μέσο όρο περίπου 962 δολάρια, σε σύγκριση με του εσωτερικού, που είναι μόλις 249 δολάρια, κατά μέσο όρο.

Ο Hopper λέει ότι γινόμαστε μάρτυρες της «ομαλοποίησης των τιμών», μετά την άνοδο των ταξιδιών από την πανδημία.

«Οι τιμές πριν από την πανδημία έπεφταν κάθε χρόνο, οπότε αν εξαιρέσουμε την πανδημία, το 2023 είναι εκεί που θα περιμέναμε να είναι», δήλωσε εκπρόσωπος του.

«Είδαμε μια μεγαλύτερη από την αναμενόμενη γεωγραφική αλλαγή στη ζήτηση, δήλωσε ο Robin Hayes διευθύνων σύμβουλος της JetBlue Airways που προσφέρει και πτήσεις σε Λονδίνο, Παρίσι και Άμστερνταμ.

Η ισχυρή ζήτηση για μεγάλα διεθνή ταξίδια αυτό το καλοκαίρι έχει πιέσει τη ζήτηση για ταξίδια μικρότερης απόστασης».

Ωστόσο ο Barry Biffle, διευθύνων σύμβουλος της οικονομικής αεροπορικής εταιρείας Frontier εκτιμά ότι η τάση σύντομα θα μετριαστεί.

Εν τω μεταξύ, αεροπορικές εταιρείες όπως η Delta Air Lines και United Airlines έχουν αυξήσει τις διεθνείς πτήσεις τους για να κεφαλαιοποιήσουν την έντονη ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό, που λένε ότι θα συνεχιστεί μέχρι το φθινόπωρο.

Αλλαγή σκηνικού στα ξενοδοχεία

Ωστόσο, τα ξενοδοχεία προσφέρουν μία άλλη εικόνα του μεταβαλλόμενου τοπίου. Στοιχεία από το CoStar  δείχνουν ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι τιμές στα ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη αυξήθηκαν περίπου κατά 14% σε σχέση με πέρυσι, κατά μέσο όρο στα 148,88 δολάρια.

Συγκριτικά, το αντίστοιχο διάστημα τα ποσοστά για ξενοδοχεία στις ΗΠΑ είχαν αυξηθεί μόνο κατά περίπου 6% από έτος σε έτος, με μέσο όρο στα 154,45 δολάρια.

Μόνο στο Παρίσι, οι τιμές στις διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν περισσότερο από 22% το πρώτο εξάμηνο του 2023 για τα πολυτελή ξενοδοχεία.
Το ίδιο χρονικό διάστημα, τα πολυτελή ξενοδοχεία στο Ορλάντο της Φλόριντα είχαν αυξηθεί μόλις 0,2%.

 

Το πιο ακριβό καλοκαίρι των Αμερικανών για ταξίδια

Η Squaremouth διαπίστωσε πρόσφατα ότι οι ταξιδιώτες ξοδεύουν κατά μέσο όρο πάνω από 9.300 δολάρια στις θερινές διακοπές τους φέτος, καθιστώντας το το πιο ακριβό καλοκαίρι από ποτέ.

Στο κόστος ταξιδιού από έτος σε έτος, η εταιρεία διαπίστωσε ότι αυξήθηκαν σχεδόν 7% φέτος σε σχέση με πέρυσι και 19% το 2022 σε σχέση με το 2021.

Ο ιστότοπος σύγκρισης τιμών TicketLens αποκάλυψε ότι το κόστος των εισιτηρίων εισόδου για περιηγήσεις και αξιοθέατα παγκοσμίως έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 18% (16,12 δολάρια) από το 2019, ενώ οι μέσες τιμές για τα ίδια πράγματα στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί κατά 19,3% (127 δολάρια).

Οι 15 χώρες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις για περιηγήσεις και αξιοθέατα παγκοσμίως

Οι αναλυτές εντόπισαν τις 15 κορυφαίες από τις 27 χώρες που περιλαμβάνονται στην έρευνά της, όπου οι τιμές για τα αξιοθέατα (χωρισμένες σε τέσσερις κατηγορίες: αξιοθέατα, λεωφορεία hop-on-hop-off, μουσεία και πλεονεκτήματα), ξεναγήσεις κ.λπ. αυξήθηκε περισσότερο από την εποχή πριν από την πανδημία.

  • Τουρκία 35,25%
  • Ιρλανδία 31,70%
  • Ηνωμένο Βασίλειο 29,94%
  • Πολωνία 29,03%
  • Ουγγαρία 26,04%
  • Κίνα 24,29%
  • Πορτογαλία 23,46%
  • Σιγκαπούρη 23,02%
  • Μαρόκο 21,01%
  • Αυστρία 20,96%
  • Γερμανία 20,96%
  • Τσεχική Δημοκρατία 20,95%
  • Ισπανία 20,83%
  • Ιταλία 20,64%
  • ΗΠΑ 19,27%