Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τον αυξανόμενο αντίκτυπο της τεχνολογίας στα ταξίδια από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες -από τον τουρίστες και από τον επαγγελματίες μάρκετινγκ προορισμού (DMO)– εξετάζει νέα μελέτη της MMGY Travel Intelligence.
Η συγκριτική μελέτη, «Emerging Technologies in Travel & Tourism», διερευνά καινοτομίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, οι εικονικοί βοηθοί και η επαυξημένη πραγματικότητα μέσα από το πρίσμα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
- Οι ταξιδιώτες είναι ανοιχτοί στην ενσωμάτωση αναδυόμενων τεχνολογιών ως μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ειδικά για σκοπούς έρευνας και σχεδιασμού.
- Σχεδόν 2 στους 3 βασίστηκαν σε κάποιο είδος αναδυόμενης τεχνολογίας κατά τη διάρκεια μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας τον περασμένο χρόνο.
Ποιες τεχνολογίες θα βελτιώσουν την ταξιδιωτική εμπειρία τα επόμενα πέντε χρόνια
Όταν ρωτήθηκαν ποιες τεχνολογίες πιστεύουν ότι έχουν τις περισσότερες δυνατότητες να βελτιώσουν την ταξιδιωτική εμπειρία τα επόμενα πέντε χρόνια, οι ταξιδιώτες και οι έμποροι προορισμών διέφεραν στις απαντήσεις τους.
- Οι τρεις πρώτες επιλογές των ταξιδιωτών ήταν το Internet of Things (47%), οι Εικονικοί Βοηθοί (41%) και η Εικονική Πραγματικότητα (17%).
- Οι επαγγελματίες μάρκετινγκ προορισμού, από την άλλη πλευρά, ήταν πιο ενθουσιώδεις για τις προοπτικές για τη Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (70%), τους Εικονικούς Βοηθούς (32%) και την Επαυξημένη Πραγματικότητα (31%).
Σε αντίθεση με τους ταξιδιώτες, οι έμποροι DMO είναι ιδιαίτερα εστιασμένοι στην γενετική τεχνητή νοημοσύνη (Gen AI).
- Λίγο περισσότεροι από τους μισούς DMO δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν ήδη Gen AI (56%) στις προσπάθειες μάρκετινγκ (συνήθως για διαχείριση περιεχομένου).
- Το 46% είναι πιθανό να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ το επόμενο έτος.
Οι τουρίστες είναι επιφυλακτικοί με τη νέα τεχνολογία
Οι τουρίστες είναι επιφυλακτικοί με τη νέα τεχνολογία, επειδή καθιστά τα πράγματα πολύ περίπλοκα ή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ενθουσιασμό των σχεδίων για ταξίδια.
Για ορισμένους, ο προγραμματισμός ταξιδιού είναι ένα σημαντικό και προσωπικό μέρος της διαδικασίας και πλατφόρμες όπως η Gen AI απειλούν να ομογενοποιήσουν την εμπειρία.
- Οι ταξιδιώτες ανησυχούν ιδιαίτερα για το απόρρητο και την ασφάλεια των προσωπικών τους πληροφοριών όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν αυτές τις νέες τεχνολογίες.
- Τρεις στους 4 ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα εξέφρασαν ανησυχία για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και του απορρήτου τους σε σχέση με τη χρήση της νέας τεχνολογίας.
Αλλάζουν τα πάντα στα δεδομένα
«Οι αλλαγές στη συμμόρφωση με τα δεδομένα θα έρθουν γρήγορα και θα έχουν ευρείες επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο τα συλλέγουμε, τα διαχειριζόμαστε και τα χρησιμοποιούμε, δήλωσε ο Robert Patterson, αντιπρόεδρος της τεχνολογίας μάρκετινγκ της MMGY.
Οι DMO θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση για αυτήν την ανησυχία, είτε είναι σίγουροι για την ικανότητα τους να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς δεδομένων είτε όχι».