Η εταιρεία λειτουργίας του Πύργου του Άιφελ (SETE) σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων για τους επισκέπτες κατά περίπου 20% για να αντισταθμίσει τις οικονομικές απώλειες που προκλήθηκαν από τον COVID-19.
Ο πρόεδρος του φορέα SETE, Jean-François Martins, δήλωσε ότι το νέο τέλος εισόδου θα εφαρμοστεί πριν ή μετά το καλοκαίρι, ανάλογα με τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Η αύξηση της τιμής στοχεύει στην αναπροσαρμογή του οικονομικού μοντέλου του Πύργου, ο οποίος υπέστη ζημιά περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ λόγω της πανδημίας. Το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του μέτρου δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Ο Πύργος του Άιφελ, που γίνεται φέτος 135 ετών, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της Γαλλίας, με πάνω από 6 εκατομμύρια επισκέπτες το 2023. Το εισιτήριο εισόδου είναι από τα πιο ακριβά στα αξιοθέατα της Γαλλίας, με 29,40 ευρώ για να φτάσει κανείς στην κορυφή με ασανσέρ.
Μια εναλλακτική επιλογή είναι να πάει με τη σκάλα στο δεύτερο όροφο και μετά να πάρει το ασανσέρ, που μειώνει την τιμή στα 22,40 ευρώ.
Συγκριτικά, η είσοδος για το κτήμα των Βερσαλλιών, που περιλαμβάνει πρόσβαση στο κάστρο, το κτήμα Τριανόν και όλους τους κήπους, κοστολογείται στα 24 ευρώ τη χαμηλή περίοδο και στα 34 ευρώ από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Πρόσφατα, το Λούβρο αύξησε το πλήρες εισιτήριό του από 17 σε 22 ευρώ. Ιδιωτικοί τουριστικοί χώροι, όπως το Μουσείο Grévin, προσφέρουν εισιτήρια χωρίς κράτηση για 26,50 ευρώ.
Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης, ο Jean-François Martins ανέφερε ότι υ υπουργός Πολιτισμού Rachida Dati θέλει να χαρακτηριστεί ο Πύργος του Άιφελ ως ιστορικό μνημείο. Ο πρόεδρος του SETE υποστήριξε την ιδέα αλλά πρόσθεσε έναν όρο: το μνημείο θα πρέπει να αποκατασταθεί στην κατάσταση που ήταν το 1889, όταν πρωτοχτίστηκε, χωρίς να υπάρχουν οχήματα γύρω του.
Όταν ένα μνημείο ταξινομείται ως ιστορικός χώρος, το περιβάλλον του πρέπει να διατηρηθεί και η πραγματοποίηση αλλαγών γίνεται δύσκολη. Μια τέτοια συνθήκη θα μπορούσε να ευθυγραμμιστεί με τα σχέδια του δημάρχου του Παρισιού να πεζοδρομήσει τη Pont d’Iéna και να δημιουργήσει έναν πεζόδρομο χωρίς κυκλοφορία από την Place du Trocadéro έως την Ecole Militaire.